הטעויות הנפוצות ביותר בעת בחירת תוכנת CRM

תוכנת CRM אמורה להפוך את ההתנהלות העסקית להרבה יותר קלה ופשוטה עבור כולם. זוהי אחת מהסיבות לכך שכמעט בכל עסק עושים בה שימוש בצורה כזאת או אחרת. השלב החשוב ביותר הוא כמובן השלב שבו אתם נדרשים לבחור את התוכנה הנכונה. הרי כמו שאתם בוודאי מתארים לעצמם, קיים מבחר ענק של תוכנות CRM ולכל אחת יהיו את היתרונות שלה. הפעם אנו נציג בפניכם את הטעויות הנפוצות ביותר בעת בחירה התוכנה הנכונה. טעויות שמוטב שלא תעשו אותן, בכדי שתוכלו לקדם את עצמכם אל עבר הבחירה הכי טובה. ברגע שלא יהיו טעויות, הבחירה תהפוך להיות פשוטה יותר.

עסק קטן לא צריך תוכנת CRM

אחת מהטעויות השכיחות ביותר של לא מעט בעלי עסקים היא עצם המחשבה כי עסק קטן לא צריך תוכנות CRM. אז כמובן שמדובר על מחשבה שגויה, מחשבה שאין לה כל ביסוס. כל עסק קטן מבין עד כמה חשוב להיות תמיד עם יד על הדופק בכדי להשאיר את הלקוחות רלוונטיים כל העת. לכן עסקים קטנים בדיוק כמו עסקים גדולים חייבים לבחור את התוכנות הנכונות, אפילו אם זה דורש מהם להכניס את היד אל תוך הכיס.

לבחור את התוכנה על פי העלויות

העלויות של תוכנות CRM עשויות להשתנות בהתאם ללא מעט אלמנטים שונים. לכן בחירת תוכנת CRM על פי העלות היא לא בחירה נכונה, ובטח לא כזאת שתסייע לכם להשיג את התועלת המרבית. מוטב כי תבחרו את התוכנה על פי הצרכים שלכם, ולא על פי תג המחיר שלה. כי אם תבחרו את התוכנה רק על פי המחיר, זה עשוי להיות הרבה פחות אפקטיבי מבחינתכם. 

בחירת תוכנה שאין עליה המלצות

מכיוון שיש היצע כל כך רחב של תוכנות, אתם לא יכולים לעשות בחירה שלא תהיו שלמים לגביה. לכן אל תבחרו תוכנת CRM מבלי שקראתם את ההמלצות וגם את הביקורות עליה. כי רק חוות דעת ממשתמשים אחרים תוכל לסייע לכם לעשות את הבחירה הנכונה. אם לא תקראו את ההמלצות, יהיה עליכם לעשות בחירה עיוורת על סמך תחושות הבטן שלכם. במקרה הזה לא בטוח שתחושות הבטן יסייעו לכם לעשות בחירות שתהיו שלמים איתם. הביקורות ימנעו מכם לעשות בחירה שגויה, ויסייעו לכם להבין פחות או יותר לקראת מה אתם מכניסים את עצמכם.

לסמוך על שירותים מקוונים בלבד

העולם שבו אנו חיים היום הוא שונה לגמרי מהעולם שבו היינו חיים לפני עשור. זה נכון שרוב השירותים עוברים להיות מסופקים בתכונת דיגיטלית, אך בו בזמן אין תחליף למענה אנושי. לכן כאשר אתם בוחרים חברה שתספק לכם תוכנת CRM, מוטב כי יהיה לה גם מענה אנושי לשעת מצוקה. הרי לא תוכלו לפתור את כל הבעיות או לקבל מענה לכל השאלות במתכונת הדיגיטלית. כך שמוטב שתהיה לכם האפשרות לבחור את הדרך שבאמצעותה יהיה לכם הכי קל לקבל את התמיכה ואת העזרה שלה אתם זקוקים.

להתחיל ישר מהמסלול הכי מתקדם

השבועות הראשונים שבהם אתם מחוברים לכל מערכת CRM אמורים להיות שבועות של מבחן. כך אתם תוכלו ללמוד את המערכת, והמערכת אמורה ללמוד את דפוס הפעילות העסקית שלכם. מהסיבה הזאת אין צורך ישר לרכוש את המסלול הכי מתקדם, כי לא תמיד תצטרכו דווקא אותו. מוטב כי תתחילו ממסלולים פשוטים יותר, כך תוכלו תוך כדי תנועה לבצע את ההתאמות הנכונות. אם אתם ישר תתחילו מהמסלול הכי מתקדם, לא בטוח שיהיה לכם בו צורך. כך שאתם תביאו את עצמכם לסיטואציה שבה אתם מבזבזים לא מעט כסף.

עדיף לסגור על תוכנית לשנה מראש

כמובן שהשאיפה הסופית שלכם תהיה להגיע למצב שבו אתם תוכלו לבחור תוכנת CRM אחת לטווח הרחוק. הרי אף אחד לא ירצה להחליף תוכנות על ימין ועל שמאל, כי זה דורש בכל פעם התאמות שונות. אך בהתחלה אין שום סיבה שאתם תתחייבו לתקופה ארוכה מראש, כי לרוב יהיה מדובר על סיכון משמעותי. בטח אם אינכם מכירים את המערכת, ואתם לא באמת יודעים עד כמה היא מתאימה לכם. ההמלצה היא לחדש את המנוי כל חודש, עד אשר תהיו בטוחים כי זוהי מערכת ה-CRM הטובה ביותר לעסק שלכם.

קראו גם על: מערכת ניהול לקוחות CRM

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים