האם יש לכם אסטרטגיה משולבת?

בעולם העסקים של ימינו ישנם לא מעט דרכים להגיע לקהל היעד שלנו. חברות רבות מקימות לעצמם מועדון לקוחות, מארגנות אירועים סגורים לקהלי יעד פוטנציאלי ועוד מגוון רחב של אטרקציות וזאת על מנת לחשוף את השירותים או את המוצרים שלהם ללקוחות פוטנציאלים. אירועים אלה מבורכים אך האם זה מסתדר עם תזרים המזומנים של החברה? האם ההשקעה באמת מחזירה את עצמה בלקוחות חדשים? הרי בסופו של דבר אף לקוח לא משלם על כל השירותים בעת ההצטרפות. לכן אנחנו בחברת H.G.C ייעוץ אסטרטגימאמינים בגישת האסטרטגיה המשולבת. גישה זאת דוגלת בתכנון מוקדם בשלב גיוס הלקוח, החל משלב הפרסום, הפניה, המתודולוגיה וכמובן סגירת העסקה.

מהי אסטרטגיה משולבת?

כאשר אנחנו מדברים על האסטרטגיה משולבת הכוונה היא שימוש במגוון רחב של דרכים שישלימו את הדרך שאנחנו מגיעים לקהל היעד. עסקים רבים שאנו נתקלים בהם נשענים רק על דרך אחת לגייס לקוחות חדשים, שאינה תמיד אפקטיבית באותה מידה כמו הגישה המשולבת. וזאת משום שמתעניינים שונים יגיבו בדרך שונה לכל אמצעי פרסום. לדוגמה נניח ואתם משתמשים בדיוור ישיר על בסיס חודשי אך המתעניין שלכם לא פותח את הדיוור אף פעם, הרי לכן מתעניין פוטנציאלי שמתאים לפעילות של העסק אך לא נחשף אליכם בגלל שאתם דוגלים בשיטה שאינה רלוונטית עבורו. אך אם הייתם מקימים אירוע על בסיס חודשי ללקוחות אותם אנשים שלא פותחים את הדואר האלקטרוני שלהם היו נוכחים וכך הייתם מגיעים ללקוחות הללו. חשוב לנו לציין כי שימוש בדרכים שונות להגיע לקהלי יעד אינו נחשב לאסטרטגיה משולבת וזאת מכיוון שזה לא דרכי גישה משלמים.

איך בונים אסטרטגיה משולבת?

כאשר אנחנו רוצים לבנות אסטרטגיה משולבת לארגון שלנו או לעסק עלינו לפעול במחשבה רבה "בלש טוב הוא בעל אינסטינקטים אך בלש מצוין הוא אחד שחושב כמו גנב". כשרוצים לבנות אסטרטגיה משולבת עלינו לדעת שהיא יכולה לספק מענה גם לעובדה שצריך לחשוף את הלקוח הפוטנציאלי למסר מספר רב של פעמים לפני שהוא יחליט לעשות צעד ולרכוש את השירותים או את המוצר. נחזור לדוגמא שנתנו לגבי הדיוור הישיר. נניח שאותו מתעניין שלא פותח את הדואר האלקטרוני נחשף לפעילות של החברה בכנס רב משתתפים ובמהלכו נכנס לאתר החברה ששם יש מצבעים אודות המוצר או השירות הרלוונטיים עבורו. והנה לכם קיבלת אסטרטגיה משולבת, המטרה שלכם בכנס היתה ליצור התעניינות במוצר ואילו דרך האתר אינטרנט שלכם סגרתם עסקה. לכן כאשר מדברים על אסטרטגיה משולבת עלינו להבין איך הלקוח יגיב למספר דרכי שיווק ולא רק לדרך אחת.

דרכי שיווק נפוצות ליצירת אסטרטגיה משולבת

  • כתיבת מאמרים – הקפידו לכתוב מאמרים במגזינים ואתרי תוכן רלוונטיים עבור קהל היעד שלכם. נניח וקהל היעד שלכם חובב ספורט או ההשקעות פרסום במגזין ספורט או בעיתון כלכלי יניב לעסק שלכם חשיפה גבוהה יותר מאשר פרסום באתר חדשות או עיתון מקומי.
  • שיווק מפה לאוזן(פל"א) – אם אתם מספקים שירותים או מוצרים ואיכות של הפעילות שלכם ברמה גבוה!, מהר מאוד אנשים יחשפו למוצר שלכם וידעו להעריך את הפעילות שלכם. אנחנו מבטחים שאם אתם ברמה הגבוהה ביותר של המקצוע מהר מאוד יגיעו גם הלקוחות בעיקר מפה לאוזן
  • יצירת שיתופי פעולה – הקפידו ליצור שיתופי פעולה עם עסקים משלימים. נניח ואתם בעלי חברת תוכנה ואתם מציעים מערכת CRM לחברות, הרי אם תשתפו פעולה עם חברת הדרכה למנהלים תוכלו להגיע לאותו קהל יעד בעזרת חברת ההדרכה ובחצי מהזמן.

מעוניינים באמת לדעת איך בונים אסטרטגיה משולבת>>> צרו איתנו קשר!

נכתב על ידי – גיל חיים מנכ"ל חברת HGC, יועץ אסטרטגי ומומחה בתחום השיווק והמכירה.
חושבים אחרת או מעוניינים ביעוץ? מוזמנים ליצור קשר >>>> צור קשר

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים