איך להגדיל את כמות הפניות לארגון שלכם?

כחברה ליעוץ אסטרטגי אנו נתקלים בלא מעט ארגונים החושבים כי אחריות על גיוס לקוח חדש, זה באחריות בלעדית של מחלקת השיווק והמכירה בארגון. הרי בסופו של דבר תפקידה של מחלקת השיווק זה לייצר הפניות חדשות בכל יום ועל מחלקת המכירות לייצר גם "עסקאות קרות". אך מה עושים אם גם זה לא מספיק בשביל לעמוד במטרות הארגון? מחליפים מנהל? מזמינים יועץ חיצוני? או אולי בכלל מפטרים את העובדים שלא עומדים ביעדים?. במאמר הקרוב אנחנו נראה לכם כיצד אפשר לגרום לכלל עובדי החברה לגייס לקוחות חדשים מבלי לבצע עמם הדרכת מכירות, פיתוח מנהלים, לשחרר אותם הביתה או לזהות בהם כישרון מיוחד.

השתמשו בכלל העובדים לא רק באנשי המכירות

כאשר אנחנו מדברים על הגדלת כמות הזדמנויות המכירה בארגון אנחנו בדרך כלל פונים למחלקת השיווק והמכירה. בכל ארגון יש מנהל או איש שיווק אשר אחראי על גיוס לקוחות חדשים לחברה(אם אין לכם תגייסו כבר עכשיו), אך בעולם של היום זה לא מספיק. על מנת שנוכל להגדיל את כמות הפניות לארגון שלנו עלינו לחשוב בצורה שונה מאחרים וכמובן להשתמש בכלל העובדים. קחו לדוגמא את מנהלת המשרד בארגון, סביר להניח שהיא מכירה לא מעט אנשים שיכולים להשתמש שירותים של החברה אז למה לא לתגמל אותה על הפנית לקוחות? אותו הדבר גם אנשי תפעול שתפקידם הוא לא לגייס לקוח חדש אלה לנהל לקוחות קיימים למה שהם לא יציעו את השירותים של החברה ללקוחות או שפשוט ישאלו האם יש לקוחות פוטנציאלים שיכולים להיות מעוניינים בשירותים של החברה. לדוגמה – נניח ואתם מנהלים 3 עובדים ומעלה וכל אחד מעובדים שלכם בא במגע במהלך החודש עם 150 עד 200 איש בחודש בכל מיני דרכים כגון – פייסבוק, אירועים חברתיים, מסיבות וכו' – בלי שתשימו לב הרי שהחברה שלכם יכולה להגיע למגע עם עוד 450 עד 600 איש נוספים ללא עלות כלל! נתון מדהים עבור חברה עם 3 עובדים.

לא רק שיווק דיגיטלי

כאשר השיווק הדיגיטלי השתלט על חיינו היינו בטוחים שזהו, אין צורך יותר במכירות "גרילה" או פיתוח שיתופי פעולה. אז נכון, עולם הדיגיטל בהחלט לוקח חלק משמעותי בגיוס הלקוחות, אך למרות זאת זה לא מספיק. על מנהלי חברות ובעלי עסקים יש אחריות לפתח פעילות של שיתופי פעולה עם ספקים בתחומים משלימים ואף לנסות לקדם תרבות ארגונית שמגייסת את כלל העובדים ליזום שיחות מסדרון/מעלית ובכך תוכלו להגיע לקהל רחב יותר של אנשים.

מערכת CRM ואוטומציות

לאחר שהסברנו לא מעט פעמים למה פעילות של CRM היא חשובה. היום אנחנו נמליץ על אוטומציות שיווקיות כתמיכה למערך המכירות של הארגון. ככל שעוברים השנים יותר ויותר פעולות שגרתיות הופכות ונהיות אוטומטיות. פעילות שעד לפני כמה שנים היו נחלת החברות הגדולות, כיום פעולות אלו נגישות כמעט לכל עסק שחפץ באוטומציה. אנו ממליצים להשתמש במערכות דיוור שמעניקות שירות של אוטומציה ואף מערכות חכמות שיכולות לנתב את השיחות שלכם כבר למחלקה הלרוונטית עוד לפני שלהקוח בוחר איזה מחלקה הוא צריך.

נכתב על ידי – גיל חיים מנכ"ל חברת HGC, יועץ אסטרטגי ומומחה בתחום השיווק והמכירה.
חושבים אחרת או מעוניינים ביעוץ? מוזמנים ליצור קשר >>>> צור קשר

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים