החזרה לחיים של סוכן הנסיעות

"נגיף הקורונה ריסק כמעט כל חלקה בענף התיירות, אך למעשה החזיר אותנו לחיים". את המשפט הזה שמענו השבוע מפיו של אבי(שם בדוי) מנכ"ל של סוכנות נסיעות גדולה בישראל. אבי בחר לא להיחשף בעקבות המצב המשתולל כרגע במדינה ובעולם בפרט. קיימנו עם אבי שיחה על המצב הנוכחי ואיך הוא השפיע על הפעילות העסקית שלו ועל סוכנות הנסיעות שלו.

איך הנגיף השפיע עליכם?

"אין ספק שנגיף הקורונה השפיעה עלינו בשיעור שלא חשבנו שיקרה. ההפתעה הגדולה שלנו הגיע דווקא מכיוון של איטליה, ידענו שהמצב שם לא טוב אך לא ברמה כמו שאנחנו רואים היום(נכון לכתיבת השורות כמעט 70K חולים באיטליה) בתחילת המשבר כמעט ולא חווינו ביטולים כי אצלנו תהליך המכירה הוא שונה ממה שקורה בעולם התיירות". מה זאת אומרת? שאלתי את אבי. והוא ממשיך לספר לי "אצלנו בסוכנות אנחנו מאמינים בקשר אישי מה שכמעט ולא קיים בענף התיירות היום בארץ ובעולם."

איך זה בא לידי ביטוי?

"כמו שציינתי בתחילת המשבר לא חווינו כמות גדולה של ביטולים, וזאת מכיוון שסוכני הנסיעות שלנו בקשר ישיר מול הלקוח ומקיימים איתו שיחה על בסיס יומי. כן אני יכול לומר שברגע התפרצות הנגיף אפילו במקרה הראשון ביקשתי מכל הסוכנות להמליץ לא לנסוע לאיטליה אך לצערי זה כבר התפשט בכל אירופה ומשם ידעתי מהר שאפקט דומינו בענף ישפיע על כולם."

אוקי, ואיך התמודדתם עם המצב זה?

"תראה חלק גדול מפעילות הסוכנות הוא באירופה וארצות הברית ואין ספק שהבנתי מהר מאוד שאם זה באירופה זה גם יגיע לארצות הברית. לכן דאגתי לפעול במספר פרמטרים:
1. שכירות – הודעתי למנהלת המשרד שאנחנו נאלץ להקפיא את השכירות ולצאת מהמתחם שבו אנו שוכרים משרדים. אין ספק שזה אחד היתרונות במתחמי עבודה שתמורת תשלום סמלי אפשר להתיר הסכם.
2. המלצה ללקוחות שלא לטוס – לקוחות שפנו אלינו להזמנת חופשה לקראת חג הפסח הודענו להם שאנחנו ממליצים שלא לנסוע בעקבות המצב והפנו אותנו לחופשה בארץ שלצערי גם זה התבטל בסוף אך למזלנו מנענו מהם מלנסוע לחו"ל שהמצב שם חסר שליטה.
3. עבודה מהבית – בתחילת מרץ הודעתי לעובדים שהתכוננו לעבוד מהבית והתחלנו להכין את הציוד הדרוש. כל השיחות הנכנסות הופנו לפי הסוכנים שבצעו את העסקה ובכך הצלחנו לנתב את השירות לקוחות שלנו ואף לסייע ללקוחות שנתקעו בחו"ל להגיע חזרה לארץ.

ממה היית הכי מופתע במשבר הנוכחי?

"מה שהכי הפתיע אותי במשבר הנוכחי הוא החזרתו לחיים של סוכני הנסיעות. אנשים רבים התרגלו להיכנס לאינטרנט להזמין טיסה או חופשה ישירות למלון או לחברת התעופה וכל זה בשביל לחסוך עשרות דולרים בודדים בהזמנה." אני שומע בקולו של אבי שהוא אפילו כועס על אותם אנשים " כאשר מדובר בחופשה חשוב להתייעץ עם אנשים ולברר דרכי הגעה בטוחות עם כמה שפחות עצירות בדרך, אך במקרה של הקורונה אנחנו נוכחים לגלות שאנשים שהזמינו דרך האינטרנט לא היה להם בכלל עם מי לדבר הרי בסופו של דבר שעושים הזמנה דרך אתרי הזמנות באינטרנט שצריך אותם ברגע של משבר מעט מאוד זמינים אם בכלל, שלא נדבר על ביטולים."

לסיכום אבי מספר לנו שכרגע הוא כמעט כמו רוב ענף התיירות מושבת ומנסה לעבור את המשבר הזה. אך דבר אחד בטוח הוא על סוכני המכירות שלו לא יוותר כי אנשים עכשיו מעריכים אותם הרבה יותר כאשר הם נתקעים בחו"ל או מעוניינים לבטל.

קרא גם על: חברות ייעוץ ארגוני

נכתב על ידי – גיל חיים מנכ"ל חברת HGC, יועץ אסטרטגי ומומחה בתחום השיווק והמכירה.
חושבים אחרת או מעוניינים ביעוץ? מוזמנים ליצור קשר >>>> צור קשר

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים