הכירו את המושג "פיתוח מנהלים"

בישראל של 2020, הישרדות של ארגונים אינה מובנת מאליה. עוד לפני שמגפת הקורונה פרצה לחיינו וטרפה את הקלפים, נראה כי כמעט בכל תחום שננסה לדמיין, השוק רווי. אין הרבה מוצרים או שירותים שטרם הומצאו, ובאופן טבעי ישנם ארגונים רבים אשר מוצאים את עצמם בתחרות לא פשוטה סביב אותם קהלי יעד. לנוכח האתגרים המשמעותיים העומדים בפני מנהלים בארגונים שונים – חברות עסקיות, עמותות ואפילו ארגונים ממשלתיים – התפתחו מגוון תחומים שמטרתם לסייע לארגונים להתנהל בצורה טובה ולשפר את סיכויי הישרדותם והצלחתם, כגון פיתוח מנהלים, ייעוץ ארגוני, ייעוץ אסטרטגי ועוד.

במקום הראשון – המשאב האנושי

אין ספק שלאסטרטגיות העסקיות למיניהן מגיע מקום של כבוד, אולם לצד המטרות העסקיות של הארגון, לא ניתן להתעלם מהיבט אחד קריטי: המשאב האנושי. האנשים שמרכיבים את הארגון הם במקרים רבים אלה שעושים את ההבדל בין ארגון בינוני לארגון מעולה, משגשג ומצליח. עובדים מסורים, שמחוברים למטרות הארגון ושבעי רצון מסביבת העבודה שלהם, הם עובדים טובים יותר. לכן, השקעה באנשים היא ללא ספק השקעה בארגון.

המנהלים ככוח מוביל

לא מפתיע, אם כן, שעם השנים נוצר התחום של פיתוח מנהלים. מדובר למעשה בשירות שנוצר מתוך תפיסה שהמנהלים בארגון הם אחד המשאבים המשמעותיים והיקרים ביותר שעומדים לרשותו, ולכן יש להשקיע בהם ולעודד את התפתחותם. כמו כן, המנהלים הם הכוח המוביל בארגון וככאלה, הם בעלי השפעה קריטית על כלל ההיבטים בו; לרבות על בעלי התפקידים שעובדים תחתיהם. השקעה בהם היא כזו שיוצרת אדוות חיוביות בכלל הארגון ומאפשרת ליצור שינויים רחבים ועל כן, היא אפקטיבית ומשתלמת במיוחד. 

מה עושים במסגרת פיתוח מנהלים?

אז מה בעצם קורה בתהליך של פיתוח מנהלים? שירותים מסוג זה ניתנים לרוב על ידי חברות שמתמחות בייעוץ ארגוני, אסטרטגי וכד', והם עשויים לכלול מרכיבים שונים. בחברת H.G.C התהליך נפתח בראיונות אישיים עם מנכ"ל הארגון ועם הסגל הניהולי הבכיר או מנהלים אחרים הרלוונטיים לצורך התהליך. בשלב השני והייחודי, נעשית בחינה פסיכולוגית של כל אחד מהמנהלים. הדבר נעשה על מנת להרחיב את הידע אודותיו; ללמוד על מקורות ההנעה שלו ועל השפעותיהם על תפיסותיו והתנהלותו כמנהל; ולהבין כיצד ניתן לאפשר ולסייע לו להתקדם ולהשתפר.

דגש משמעותי נוסף ששמה החברה קשור לנושא של פיתוח למידה. התפיסה ב-H.G.C היא שמנהלים צריכים להיות תמיד בתהליך של למידה והתחדשות, כמי שמובילים את הארגון. על מנת שהארגון יוכל להסתגל למציאות המשתנה, חשוב שהאנשים העומדים בראשו וכן הסגל הניהולי הבכיר שמוביל את העשייה בארגון, יידעו גם הם לבצע את ההתאמות הנדרשות. במסגרת פיתוח המנהלים, מושם דגש על לימוד המנהלים ללמוד בעצמם, כך שיוכלו להמשיך את התהליך גם לאחר סיומו הפורמאלי.

לבחור את החברה המתאימה

היום, יש בארץ מגוון חברות שמציעות שירות של פיתוח מנהלים. איך בוחרים, אם כן, חברה איכותית שמתאימה לארגון ולצרכיו?

הכשרה רלוונטית – ייעוץ למנהלים על כלל נגזרותיו הוא תחום אקדמי לכל דבר. כאשר אתם בוחרים איש מקצוע בתחום, חשוב לוודא כי הוא בעל השכלה והכשרה רלוונטית בתחום של ייעוץ ארגוני, ייעוץ אסטרטגי וכד'.

ניסיון – היבט נוסף שחשוב לבחון לפני שמזמינים את השירות הוא הניסיון של החברה ושל איש המקצוע שיעבוד איתכם. אם, לדוגמה, הארגון שלכם משתייך למגזר הדתי-תורני, חשוב לעבוד עם חברה שיש לה ניסיון עם ארגונים בעלי אופי דומה. חשוב לוודא גם שלחברה יש ניסיון בעבודה עם ארגונים מאותו סוג, לדוגמה עם עמותות או ארגונים ממשלתיים.

תפיסה – אמנם קיימים מחקרים רבים בתחום של ייעוץ למנהלים וקיים גוף ידע רחב בנושא, אולם כמובן שכל איש מקצוע מגיע עם תפיסת עולם מסוימת ומנהל את התהליך לאורה. לפני שמזמינים שירות של פיתוח מנהלים, מומלץ לנהל שיחה מקדימה עם איש המקצוע ולוודא כי התפיסה רלוונטית לארגון ולאנשיו.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים