כיצד ניתן לדבר טוב יותר? ולהקשיב הרבה יותר?

בעולם העסקים של ימינו כמנהלים אנו נאלצים להתמודד עם שינוים טכנולוגים המתרחשים ממש בכל רגע. אם בעבר חברות גלובליות היו משמשות מקור משיכה לקניונים ואזורי מסחר, כיום הם נאלצות לצמצם את פעילותם ולעבור למרכזי מסחר אלקטרונים(E-commerce). לכן כמנהלים עלינו לפעול מהר ולבדוק האם יש לנו את כל הכלים הנחוצים בארגון בשביל שנוכל לשפר את יכולת הביטוי שלנו בעת משא ומתן.
שלום, שמי גיל חיים ואני מנכ"ל חברת H.G.C במאמר זה אני אעניק לכם מספר כלים כיצד ניתן לדבר טוב יותר ולהקשיב הרבה יותר בעת משא ומתן טלפוני או פרונטלי. אז לפני שנתחיל חשוב לי שתחשבו לרגע, איך יכולות הביטוי שלכם? האם אתם מדברים מהר מבלי שיבינו אתכם? האם אתם קודם כל מקשיבים ואז עונים? או בכלל קשקשנים?

כשאנחנו מדברים נקפיד על…

  1. סדר במחשבות – מנהלים מנוסים יודעים שצריך לשקול את המילים לפני שמתחילים שיחה עם לקוח או ישיבת צוות. לכן הקפידו לעשות סדר במחשבות שלכם לפני שאתם מתחילים לנהל שיחת טלפון או פגישה פרונטלית. תזכרו מחשבות גורמות לבלבול ובלבול מוביל לחוסר מיקוד ואז המסר שלנו לא מובן בצורה נכונה.
    * טיפ להדרכת מכירות שטח – הקפידו ללמד ולאמן את סוכני השטח שלכם במידה ויש שבעת קיום פגישה עליהם לשים את הטלפון בתיק או הפוך על השולחן. פעולה זו תוכל למנוע הסחת דעת במהלך הפגישה ולא תטריד את הסוכן מהודעות מתפרצות.
  2. אל תרחיבו אם אין צורך – מנהלים ובעלים עסקים נוטים לציין מידע שלא תמיד מהותי למעמד השיחה לכן הקפידו לא להרחיב אם אין צורך זה פשוט מיותר.
    * KISS – מונח זה הוטבע על ידי המהנדס האווירי קלי ג'ונסון. זהו עיקרון בפיתוח מערכות ומוצרים הקורא לחתירה לפשטות מרבית, תוך ביטול כל מורכבות שאינה חיונית, ושכל מורכבות מעבר לנדרש רק תזיק.
  3. תגידו בדיוק מה אתם מתכוונים – אל תלכו מסביב בשביל להעביר מסר פשוט. תנסו להגיע לנקודת השיא מהר והקפידו על מיקוד מול הלקוח או העובד.
  4. תהיו מציאותיים – כאשר אתם באים לידי ביטוי הקפידו לא להפריח אשליות במהלך השיחה עליכם להיות ריאלים.

כשאנחנו מקשיבים נקפיד על…

  1. הקשיבו עם העיניים – כאשר אנחנו מקשיבים רק עם האוזניים שלנו אנחנו מפספסים המון דברים. במהלך שיחה אנו אומנם שומעים דרך האוזניים אך שפת הגוף של האדם מולנו יכולה לשדר אחרת. הקפידו להקשיב גם עם העיניים וזהו את שפת הגוף של האדם העומד לפניכם.
  2. הציגו פתרונות ועשו דברים בקלות – במהלך הקשבה נסו לרשום פתרונות ולא להתפרץ לדברי הלקוח גם אם המשפט שהוא הולך להגיד ברור מאליו. נסו לעשות את הדברים בקלות והקשיבו בנחת למה שאומרים גם אם זה לא הכי נוח לכם לשמוע או נשמע לכם מטומטם.
  3. הביעו אמפתיה – במהלך ההקשבה ללקוח או לעובד נסו להביע אמפתיה לא במילים אלה בשפת גוף. שדרו לאיש או לאישה שממולכם שאתם מבינים אותם ויש להם עם מי לדבר.

נכתב על ידי – גיל חיים מנכ"ל חברת HGC, יועץ אסטרטגי ומומחה בתחום השיווק והמכירה.
חושבים אחרת או מעוניינים ביעוץ? מוזמנים ליצור קשר >>>> צור קשר

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים