אסטרטגיה שיווקית- האם יש לכם?

שיווק זה עולם של מתודולוגיות, תיאוריות, מחקרים, מסקנות וטכנולוגיות חדשות. אין עסק או ארגון ולא משנה באיזה היקף, שלא זקוק לאסטרטגיה שיווקית. שיווק זה לא מהלך ספונטני, לא יורים לכל הכיוונים. מכוונים למטרה. איזו מטרה? מה היעדים? האם יש צורך בתוכנית עסקית? בשיפור אסטרטגיות מכירה? האם אתם משיגים את היעדים שלכם או שאתם תקועים?.

בדיוק לשם כך אנחנו כאן. 

ממחקרים עולה, כי עסקים שמצליחים לטווח ארוך, הם אלה אשר הייתה להם מראש אסטרטגיה שיווקית. הם עבדו לפי תוכנית אסטרטגיה עסקית אשר כללה את הגדלת השירות או המוצרים שלהם, את  קהלי היעד. תמחרו את המוצרים או השירות שלהם ותכננו במדויק את כלי וערוצי השיווק. זהו מהלך חיוני עבור כל עסק גם צעיר וגם וותיק. 

לתוצאות עסקיות אפשר להגיע בכל מיני דרכים. כאשר יש לכם תוכנית עסקית שכוללת אסטרטגיה שיווקית, אתם תפעלו לפיה ואין שום ספק שבסופו של דבר תשיגו את כל היעדים. תוכנית זו כוללת את סדר הפעולות והשלבים שעליכם לעשות, בהתאם ליכולת, למשאבים ולהון של כל ארגון או עסק.

רוצים לנצח את המתחרים? כלל ראשון: בדקו מיהם !

שום עסק לא פועל בחלל ריק. הוא פועל בתחום שלו, שבו- סביר להניח יש עוד כמה עסקים או חברות דומות. השלב הראשון של כל אסטרטגיה שיווקית הוא ניתוח המתחרים. הניתוח הזה כולל את השירותים או המוצרים שהם משווקים ושמקבילים למוצר או השירות שלכם. חשוב מאוד להבין מה השוני בין מה שאתם מציעים לבין המתחרים. מהם נקודות החוזק והחולשה שלהם ומה שלכם? יש צורך לנתח את הצרכים של קהלי היעד כדי להבין האם המוצר שלכם מספק אותם, או זה של המתחרים.

הרבה פעמים הניתוח הזה מוביל לשיפור ולשדרוג השירותים שלכם, כדי שתוכלו לעמוד בתחרות וגם להוביל. הנתונים שתקבלו בסופו של דבר, יגרמו להם להבין יותר טוב את השוק שאתם פועלים בתוכו. את היכולת שלכם למקם את עצמכם בו, ומה עליכם לעשות כדי לגבור על המתחרים שלכם.

ניתוח המתחרים הרבה פעמים לא מסתפק רק במידע השקוף, אלא עשוי לכלול פעולות נוספות כמו אקט "לקוח סמוי", סקר בין הלקוחות שלכם וגם קבלת מידע ישירות מהמתחרים. תצפיות, קבוצות מיקוד, מחקר שוק  ועוד. 

מה עליכם לשפר כדי להצליח?

איסוף המידע על המתחרים וניתוח המיקום שלכם בשוק, יגרום לכם להבין יותר טוב מה היעדים שלכם. אסטרטגיה שיווקית היא הכלי שבאמצעותו תובילו את המהלכים בשוק שלכם. זו ביסודה, אמורה להוביל אתכם לבצע פעולות ומהלכים שונים, לנקוט ביוזמות, שיתופי פעולה ותהליכים שבסופו של דבר יגרמו לכם להשיג את היעדים שכלולים בתוכנית העסקית שלכם.

ניתוח של העסק שלכם על הצדדים החזקים והחוליות החלשות שבו, תוך הבנת הצורך בהשגת היעדים שלכם, יגרום לכם לבצע שינויים דרושים כדי להתמודד בשוק. 

אם אתם רוצים להצליח, אתם חייבים להבין מהם היתרונות שלכם מול המתחרים ומהו הערך המוסף שלכם. האסטרטגיה השיווקית שלכם תיבנה על סמך הנתונים הללו. היא תכלול כמובן גם קמפיינים, הפצת מסרים, שיווק דיגיטלי ועוד פעולות שיפיצו את היתרונות שלכם ויחזקו את התדמית שלכם בעיני קהלי היעד.

חולשות אגב, עלולות לנבוע ממצבכם בשוק כמו למשל עסק חדש, חוסר גב כלכלי בשלב הראשון של פתיחת העסק שלכם. אבל מול הבנת החסרונות, תוכלו למנף את היתרונות שלכם כמו: כישרונות, קשרים, ידע ועוד. אלה הם הנכסים פנימיים שיש לכם. 

חשיבות ניתוח הסביבה החיצונית של העסק 

הבנת הסביבה החיצונית של העסק או החברה שלכם, הוא מידע חשוב ונחוץ לגיבוש האסטרטגיה השיווקית. יש עסקים שמושפעים מתקופות בשנה כמו עונות שנה. יש עסקים שמושפעים מתנודות כלכליות, אירועים בטחונים, פיטורין ואף מבצע צבאי. גם לרגולציה יש גם תפקיד חשוב על עסקים, אך אותה לא ניתן לחזות מראש.

לכל עסק דרוש איזון בין הסביבה הפנימית והחיצונית של העסק. יציבותו והצלחתו תלויים לרוב, באסטרטגיה השיווקית שלו. היא זו שמסייעת לו להתמקם בשוק, לנהוג בחוכמה, להשתפר. להבליט את היתרונות והחוזקות שלו ולהתמודד בהצלחה מול המתחרים.

שום עסק או חברה לא יכולים לפעול היום, בצל התחרות הגדולה כמעט בכל תחום בחלל ריק, ללא התמקדות והבנת הנושאים שעליהם לפצח כדי להפוך לעסק מצליח. במילים אחרות קוראים לזה: אסטרטגיה שיווקית.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים