זאת הסיבה שארגונים רבים לא נפגעו במבצע "שומר החומות"

שומר החומות כן כן מי חלם . יום ירושלים - YouTube

כמנהלים ובעלי עסקים כולנו זוכרים את שנת 2020 שהיא היתה שנת הקורונה, כולנו גם זוכרים שהשנה זאת לא היתה קלה לארגונים ועסקים כאחד ואף הצליחה להוביל את המשק הישראלי לקצה. אך למרות זאת דווקא ממקום של משבר, הצליחו ארגונים רבים לצאת מהמשבר שפקד אותם מחוזקים ויעילים הרבה יותר. והנה אחרי רבעון אחד בלבד, שוב מוצאים את עצמם אותם ארגונים ועסקים באמצע משבר נוסף שקוראים לו מבצע "שומר החומות" שמאיים על הפעילות העסקית! האומנם? האם זה באמת נכון? במאמר הקרוב ננסה להבין מה הן הסיבות שארגונים ועסקים נפגעו פחות במבצע זה ביחס למבצעים אחרים וכיצד הקורונה קשורה לזה?

סיבה מספר 1 – עסקים התקדמו טכנולוגית

שנת 2020 הביאה ארגונים רבים להתייעל ברמה הטכנולוגית, עסקים הבינו שאם לא הסתגלו למצב החדש ויעודדו שיפור בטכנולוגיה על מנת לאפשר לעובדים לעבוד מהבית ולקבל עדכונים שוטפים בכל רגע נתון. לכן אם עדיין לא עשיתם את השינוי הדרוש על מנת לאפשר לעובדים שלכם לעבוד מהבית ולהמשיך לספק תפוקה גם בעיתים של מלחמה הרי זה הזמן ולכן חשוב מאוד לבחון את הנושא הטכנולוגיה בארגון בראש ובראשונה.

סיבה מספר 2 – כיפת ברזל

כולם יודעים לומר על כיפת ברזל שהיא משנה סדרי חיים ואפילו עולם מה שגורם לעורף הישראלי להיות מוכן ולהפגין חוסן אל מול האיום שמאיים על התושבים. זכרו שללא כיפת ברזל יתכן והמערכות היו קצרות יותר אך האם המחיר היה שווה זאת?

סיבה מספר 3 – ההון האנושי

כולנו יודעים שבסופו של דבר כי הסוד טמון באנשים, ארגונים לא יכולים להתקיים מבלי שיש אנשים חזקים שמצליחים להניע את גלגלי השיניים של הארגון או העסק ובזכותם ניתן להוביל את השינויים גם ברגעי משבר כמו שאנו נתקלים בהם כיום. לכן הקפידו לפתח את ההון האנושי בכל רגע נתון גם אם הם עובדים מהבית.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים