מהם היתרונות השונים של פיתוח מנהלים?

אף אחד לא נולד בתור מנהל, ורוב המנהלים גם לא התחילו בתפקיד הזה מיד. לא מעט מנהלים עברו כברת דרך כדי להגיע למקום שבו הם ניצבים כיום. אך עדיין לא מעט מנהלים אינם מצליחים להטמיע את כל השאיפות שלהם בארגון או בעסק שאותו הם מנהלים. מנהל טוב זה אדם שכולם הולכים אחריו בעיניים עצומות, אך כדי שזה יקרה יהיה על המנהל לדעת כיצד להשיג זאת. אולי דווקא דרך פיתוח מנהלים יוכל אותו אדם להשיג את כל הכישורים הדרושים לצורך ניהול העסק? במאמר הבא אנו נציג את היתרונות השונים של האפשרות הזאת, ועד כמה היא יכולה להיות חיונית לכל מנהל.

הכירו את היכולות שעדיין לא זיהיתם בעצמכם

כדי שמנהל יוכל לסחוף אחריו את כל העובדים האחרים, הוא יהיה חייב להאמין בעצמו. אך מה לעשות שלא מעט מנהלים עדיין לא מכירים את כל התכונות החיוביות שטמונות בהם. על ידי פיתוח מנהלים כל מנהל יוכל להכיר את כל התכונות החיוביות שיש בו. כמובן שהוא גם יוכל להתוודות לכל התכונות הפחות טובות, אך הוא גם יקבל פידבק חיובי על תכונות טובות. פתאום כל מנהל יוכל לדעת מהן נקודות החוזק שלו ומהן נקודות החולשה.

פיתוח מנהלים שובר את שגרת העבודה

כל מנהל צריך לדעת להתאוורר מידיי פעם, ולצאת מתוך גבולות העסק כדי לאפשר לאחרים לעבוד. במהלך הזמן שמנהל יקדיש לטובת הפרוצדורה הזאת, הוא יוכל גם להתנתק קצת מהעבודה בתוך הארגון או העסק. ההתרעננות הזאת יכולה לעשות טוב גם למנהל וגם לעובדים. כך כל אחד מהצדדים יוכל לעשות חישוב מסלול מחדש, עד למפגש המחודש תוך מספר ימים. לא מדובר על ניתוק ממושך או ארוך, אך עדיין מדובר על ניתוק חשוב במיוחד שיכול לשנות את תמונת המצב.

לסדר את היום בצורה אפקטיבית

לא מעט מנהלים טועים כאשר הם אינם מבינים כיצד הם צריכים לסדר את היום שלהם. בכל יום שהמנהל מגיע לעבודה, הוא יהיה מוכרח לבצע פעולות מסוימות כדי למצות את היום עד תום. כדי שזה יקרה המנהל יהיה חייב לעשות לעצמו סדר יום קבוע ומאורגן. פיתוח מנהלים מסייע לכל מנהל לדעת כיצד הוא יכול לבנות סדר יום אפקטיבי. סדר יום שלא רק יהיה כזה שהוא ייהנה ממנו, אלא כזה שהוא יצליח גם לקצור ממנו לא מעט פירות.

יכולת התנהלות אל מול העובדים והלקוחות

עסק מצליח הוא עסק שהלקוחות וגם העובדים בו מרוצים, והמנהל הוא זה שאחראי על כך בצורה ישירה. אך מה לעשות שלא כל המנהלים יודעים כיצד להתנהל עם לקוחות או עובדים? מדובר על התנהלות שהיא מעט שונה מאשר התנהלות עם קולגות אחרים. באמצעות הסיוע והעזרה הנכונה, כל מנהל יוכל לדעת כיצד הוא יתנהל בצורה אפקטיבית מכל כולם. כך פתאום מעסק שהלקוחות בו לא מרוצים והעובדים רוצים לעזוב, העסק הופך להיות כזה שכולם רק רוצים להגיע אליו.

התנהלות כספית נכונה לכל אורך הדרך

לרוב המנהלים הם אלה שיהיו אחראים בצורה כזאת או אחרת על ההתנהלות הכספית של העסק. כל החלטה שמנהל מקבל היא כזאת שעשויה להשפיע על ההכנסות או ההוצאות של העסק. אם יהיו בעיות כספיות, הן עשויות להביא איתן גם לא מעט בעיות אחרות שאינן כספיות. כך שאם תימנעו מהעסק להיכנס לבעיות כספיות, פתאום המצב יהפוך להיות הרבה יותר פשוט. פיתוח מנהלים נועד בין היתר גם כדי ללמד כל מנהל איך הוא משאיר את הראש מעל למים אפילו בתקופות קשות.

פיתוח מנהלים זוהי תוכנית שמתאימה לכולם

אם בעבר היה נדמה כי תוכנית הזאת הייתה מתאימה בעיקר למנהלים מנוסים, כיום אפשר להגיד כי היא מתאימה לכולם. כל מנהל שנמצא בדרגה ניהולית כזאת או אחרת, יהיה חייב לעבור את התוכנית על מנת שהוא יהיה מסוגל לתפקד. כמו שכבר הבנתם כל טעות של מנהל עלולה לעלות ביוקר, אפילו פי כמה ממה שנדמה לכם כרגע. כך שכל מה שאתם צריכים לעשות זה לבחור את התוכנית הרלוונטית ולהתמסר אליה. תוכלו לראות איך פתאום קבלת ההחלטות הניהוליות הופכת להיות קבלת החלטות פשוטה ונוחה במיוחד.

קראו גם על: אסטרטגיה שיווקית

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים