ייעוץ ארגוני לחברות זה חובה או המלצה?

כחברת ייעוץ אסטרטגי וארגוני אנו יודעים כי שינוי זה לא דבר קל, במיוחד כשמדובר בניהול העסק או הארגון. אך למרות זאת עלינו להבין שעל מנת שנוכל לקדם את הפעילות העסקית שלנו עלינו לעשות שינוי בדרכי החשיבה ואף לקבל חוות דעת מקצועית. אז כיצד מתחילים? האם כל יועץ ארגוני יכול לתת לנו את התוצאות שאנו רוצים? כלל לא בטוח!. אך בואו ננסה להבין קודם כל מזה יעוץ ארגוני?, מה תפקידו של היועץ? ולאיזה עסקים וארגונים זה מתאים?

מהו ייעוץ ארגוני?

ייעוץ ארגוני הוא תחום המתמקד בארגון ובתהליכים בתוכו ובסביבתו. בישראל קיימות מספר רב של חברות העוסקות בנושא. מטרת הייעוץ הארגוני הוא להביא את הארגון לתוצאות אופטימליות ע"י תפעול נכון של הארגון והעובדים תוך כדי שילוב של יועץ מקצועי בעל ניסיון רב בתחום העיסוק הרלוונטי. היועץ הארגוני פועל לאבחן את הארגון ולזהות פערים בין מיקומו של הארגון כיום לבין המקום שהוא שואף להגיע אליו.

למה צריך יועץ ארגוני?

"אורח לרגע רואה כל פגע". לכל עובד בארגון תפקיד משלו, כל אחד רואה בעיקר את המתרחש סביבו, מזווית הראייה שלו ושילוב של יועץ חיצוני יסייע לארגון לזהות את התמונה המלאה מבחוץ ולשקף לארגון את המתרחש בו. יועץ ארגוני יסייע לרכז את מטרות הארגון, להבין מה עושה כל מחלקה, מה התפקידים של כל עובד ואיפה הפעילות העסקית נמצאת היום.

מה תפקידו של היועץ הארגוני?

תפקידו של יועץ ארגוני מורכב ועליו להבין קצת מכל דבר אך לא בכל דבר! להלן מספר תפקידים של היועץ הארגוני ואסטרטגי:

  • לאפיין את הארגון ואת צרכיו.
  • להבין איך לייעל את הארגון ואת תהליכי העבודה
  • גישור הפער בין הרצוי למצוי.
  • לסייע בהטמעת התהליך בארגון.
  • לקחת חלק פעיל בתהליך קבלת ההחלטות ולהיות היד המכוונת.
  • ללוות את הארגון לאורך כל הדרך. החל משלב האיפיון הראשוני ועד להשגת המטרה.

למי זה מתאים?

האם אתם מתקשים לנהל את העסק שלכם? חוששים מפני הדרדרות ניכרת? האם יש פוטנציאל לא ממומש בארגון? האם החברה ממקסמת את היכולות שלה? יכול להיות שהעסק עומד במקום? אם שאלתם את עצמכם את אחת מהשאלות האלו, כנראה שאתם זקוקים לשינוי והכוונה מקצועית.

חברות לייעוץ ארגוני מספקות את הפתרון המדויק עבורכם. הן מספקות מענה לחברות הנמצאות בתהליך של שינוי, צמיחה, משבר, של חישוב מסלול מחדש או אפילו לחברות שרק רוצות ליווי בהתנהלות השוטפת של היום-יום, מתוך הבנה ששינויים סביבתיים קורים כל הזמן ורוצים להתאים את עצמם לסביבה התחרותית הדינאמית.

אל תחכו שהעסק שלכם יקלע למשבר כלכלי או קשיי ניהול. הקדימו תרופה למכה והשתמשו ביעוץ ארגוני כבר בשלב קבלת ההחלטה הראשונית לפתוח העסק. ליווי אישי על ידי בעל מקצוע שיש לו ניסוין רב שנים בתחום, נותן תחושה של שקט נפשי, ביטחון, והרגשה שיש על מי לסמוך. דבר המקל על התהליך ועל קבלת ההחלטות ע"י גורם מוסמך.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים