חברות ייעוץ ארגוני- איך בוחרים?

ייעוץ ארגוני או ייעוץ עסקי, הוא צורך מרכזי ומשמעותי בכל ארגון מתפתח בעידן הזה. בעבר עסקים וחברות לא היו כל כך מודעים לצורך הזה ופעלו לרוב מתוך אינטואיציה, ידע אישי ויכולות, אך כיום עם התפתחות המתודולוגיות של התייעלות ארגונית ושיפור תהליכים. אין חברה מקצועית שלא מקבלת שירותים של חברת ייעוץ ארגוני. 

אין ספק כי נחיצותו של ייעוץ ארגוני אינה מוטלת בספק. כדאי מאוד לא להגיע למצוקה ואז לפנות לייעוץ ארגוני, אלא מראש לקבל את הייעוץ הזה כחלק אינטגרלי ממערכת ההתנהלות של החברה. חברות רבות פונות לייעוץ הזה, רק בשעת משבר, כאשר לעתים המשבר עצמו נובע מהיעדרו של הייעוץ הארגוני בחברה.

כיום ניתן לראות שחברות רבות מחפשות שירות של ייעוץ ארגוני למנהלים וזה בגלל שיש היום יותר ויותר בעלי עסקים הרואים בייעוץ ארגוני חשיבות גבוהה וחלק אינטגרלי מתהליכי העבודה. זהו חלק משיח תרבות הארגון והיא נחוצה לשיפור תהליכים, תקשורת בין עובדים והשגת יעדים. 

חברות ייעוץ ארגוני בוחרים לפי המלצות, חוות דעת והתרשמות אישית. 

איך ייעוץ ארגוני יכול לתרום לעסק שלכם?

בין אם מדובר בעסק קטן ובין אם מדובר בעסק גדול, ייעוץ ארגוני הוא תהליך חובה בכל ארגון מקצועי ששואף לנצח בשוק שלו ולעמוד איתן מול המתחרים.

הוא מאפשר זיהוי של נקודות חולשה או כאלה הטעונות שיפור בתוך הארגון. מציף את הבעיות הנדחקות לקרן זווית עקב עומס לחץ או חוסר יכולת להתמודד עמם, ושולף את "הקרביים" של הארגון לניתוח ובחינה מחודשים במטרה לייעל ולשפר אותו. 

שיתוף פעולה הכרחי כדי לווסת את התהליכים, ליצור שינויים ולהוביל את החברה להטמעת דפוסי פעולה חדשים ואפקטיביים יותר. 

כל מנהל זקוק לייעוץ ארגוני

כל מנהל, ככל שיהיה מוכשר, זקוק לייעוץ ארגוני כדי להניע נכון תהליכים ושינויים בתוך הגוף בו הוא פועל. המטרה של הייעוץ הארגוני, היא להשתמש בכלים מקצועיים כדי לסייע לארגון ולהביא אותו ליעילות ותוצאות יותר גבוהות ממה שהוא משיג.

הרבה פעמים שירות הייעוץ הארגוני, מלמד את אנשי המפתח על חולשות וחוזקות הארגון, מוביל אותם לנקוט בצעדים שונים ובפעולות שיאיצו תהליכי צמיחה, ומאפשר להם לראות תמונה כללית של הארגון בתוכו הם פועלים. 

השלב הראשון במתן הייעוץ הארגוני הוא לימוד החברה. זהו תהליך שנעשה בכלים שונים כמו לקוח סמוי, הערכות עובדים, תצפיות ועוד. לאחריהן ניתן לקבל מידע ולגבש תכנית עבודה. 

הייעוץ הארגוני מציע הצעות ייעול שמוצגים למקבלי ההחלטות בארגון. 

כבר בשלב הזה יכולה כל חברה להתרשם, אם היא בחרה בחברת ייעוץ ארגוני מקצועית.

מה כולל ייעוץ ארגוני?

בחירה של חברות ייעוץ ארגוני צריכה להיעשות מתוך בחינת הפעולות שהן עושות למען הארגון והתוצאה הסופית. חברה לייעוץ ארגוני אמורה ראשית להציג לארגון את הרווחה והתפוקה של התהליך. להסביר בפרוטרוט מהי האפקטיביות של התהליך בטווח הארוך ואיזה שיתוף פעולה נדרש מהארגון. 

ייעוץ ארגוני זה תהליך שחייב להיעשות תוך שיתוף פעולה מלא של הלקוח. ללא שיתוף פעולה כזה הוא לא יצלח. 

חברת הייעוץ הארגוני אמורה אחרי האבחון הראשוני, להגיש לארגון מסמך עקרונות, תוך הצעות ליישום בשטח, חלוקת התפקידים בין העובדים השונים, הכללת השינויים בחזון הארגון והטמעה שתהפוך לפעולה ישימה. 

לוח GANT, הוא אחד הכלים של כל חברה לייעוץ ארגוני והוא מהווה תרשים פעולות מחייבות לתהליך של הייעוץ הארגוני. חברת ייעוץ ארגוני מקצועית, מבצעת בקרת איכות גם בנקודות שונות במהלך הייעוץ, כדי לבחון את ההתקדמות של התהליכים, התוצאה והתפוקה. 

בחירה של חברה לייעוץ ארגוני

כמו כל בחירת חברה נותנת שירותים, יש כמה פרמטרים שחשוב לבדוק לפני שמתקשרים עם חברה לייעוץ ארגוני. חוות הדעת וההמלצות עליה חשובות מאוד. בנוסף חשוב לבחון מהי התקשורת ביניכם, יש לזה משמעות רבה לתהליך כולו. 

המיקום הגיאוגרפי והיכולת שלהם להתפנות אליכם גם הוא קריטי, בעיקר אם חלילה תיקלעו למצבי משבר בחברה.

* עיינו באתר האינטרנט של החברה והתרשמו מהנאמר בו.

* בקשו מהחברה שמות של עסקים וחברות שהם העניקו להם ייעוץ ארגוני.

*בדקו מהי רמת התקשורת שלכם עם מנהלי החברה.

*בקשו כמה שיותר הסברים על התהליך ועל הצורך שלהם בו.

*בדקו את יעילות התהליכים של החברה הזו ללקוחות אחרים. 

*הבינו מה דורש מכם התהליך, וצרו את ההזדמנות.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים