ייעוץ אסטרטגי למנהלים

כל עסק או חברה, חייבים שתהיה להם תוכנית עסקית ברורה. רק פעילות לפי תוכנית אסטרטגית אשר מטרתה להשיג יעדים, למלא משימות ולעמוד בלוח זמנים תוך הצגת רווחיות רצופה, היא הדרך לנהל כל עסק.

ישנם הרבה מאוד אנשים שחושבים שניהול עסק צריך להיעשות לפי אינטואיציה. קצת חוש עסקי ואתה מנהל. אבל במציאות זה לא כך.

צריך לקחת בחשבון הרבה מאוד גורמים מתחרים, מכשילים. הגבלות והחלטות אשר אמורים לתרום לקידום העסק, תוך התחשבות בהם ובגורמים, אילוצים והשפעות נוספות. משום כך כל עסק חייב לקבל ייעוץ אסטרטגי למנהלים. בלי הייעוץ הזה לא תהיה לארגון הזה מפת דרכים משורטטת ובטוחה בדרך לכיבוש היעדים שהם מציבים לעצמם.

מה עושה ייעוץ אסטרטגי?

יש הרבה עסקים וחברות שלא ממש הגדירו מהן המטרות העסקיות שלהם. להרוויח כסף זו לא מטרה, זה כולם רוצים. אבל הדרך להרוויח כסף, השאיפות של העסק. השינויים שהוא רוצה שיקרו והחידושים לעתיד, הם לב ליבו של כל ייעוץ אסטרטגי,  אשר יכול למפות בצורה חכמה את המטרות והמשימות ולתכנן את המהלכים שיובילו אליהם וגם יתרמו להצלחה של העסק.

יעוץ אסטרטגי שם את מטרות החברה במרכז. הוא אמור לבחון את התנהלות העסק בזמן אמת, להסיק מסקנות ולהכניס שינויים שקשורים בשינוי סדרי עדיפויות, גיוס כוח אדם, רכישת ציוד, השקעה כספית ועוד.

המומחיות המגוונת של יועצים אסטרטגיים במיקור חוץ, מקנים להם ידע רב ורחב בסוגים שונים של חברות וארגונים, אותו הם מיישמים עבור כל לקוח בהתאמה לצרכים שלו.

יש לי רעיון- אתה חייב אסטרטגיה!

גם רעיונות טובים צריכים מעטפת של תמיכה כדי לשרוד ולהצליח. כאשר לבעל עסק יש למשל רעיון להכניס נישה חדשה לתחום השיווק או הייצור שלו, זה מחייב הכנת תוכנית עסקית ברורה וייעוץ אסטרטגי שיתמוך ויפקח על השינוי הזה.

לכל עסק יש צמתים ואבני דרך, רעיונות חדשים ולעתים גם המצאות משמעותיות. יועץ אסטרטגי יעזור לחברה לבדוק היתכנות של רעיון חדש במציאות הקיימת. בדיקת השוק וקיומם של רעיונות דומים, מתחרים, מחירים, דרכי שיווק ועוד.

לא רק עסק חדש חייב ייעוץ אסטרטגי אלא גם עסק וותיק. אם העסק הזה לא עובד עם תוכנית מסודרת, אולי זו הסיבה שהוא לא מצליח לנצל את כל היכולת שלו. אולי זה מה שחסר לו- להיצמד לתוכנית פעולה שמובילה אותו צעד אחר צעד לעבר המטרות שלו. 

ייעוץ אסטרטגי בניהול משברים

חברה יכולה להגיע למצב של משבר, אבל אז היא צריכה ייעוץ אסטרטגי שיעזור לה לצלוח את המשבר ואף לצאת ממנו איתנה יותר. 

התנהלות נכונה תוך ניהול הציפיות של השוק מהחברה בזמן משבר. מדיניות של גילוי נאות תוך הבנת הסביבה המאקרו כלכלית אל הם גורמים שיש להם השפעה על אופן תימחורה של כל חברה ציבורית. מצבי משבר קריטיים עלולים בהיעדר ייעוץ אסטרטגי מקצועי לפגוע באמינות ובמוניטין של החברה והתנהלות שגויה עלולה גם להוביל לקריסתה. ניהול המשבר בצורה מקצועית, אמור להשפיע על התוצאה שלו בטווח הארוך והקצר.

ניהול משבר דורש התערבות מקצועית ומהירה של יועץ אסטרטגי אשר יידע לנהל את המשבר מול הגורמים השונים וכן התקשורת. 

ייעוץ אסטרטגי לעסק חדש

להבין בתחום מקצועי מסוים כמו למשל שיפוצים, ולנהל עסק של בנייה זה שני דברים שונים. הבנה בחומרי גלם ושיטות עבודה עוד לא הפכה אף אחד למנהל. כדי לנהל עסק חייבים מעבר להבנה המקצועית הרבה מאוד כישורים ולפחות יועץ עסקי אחד שיסייע לכם להבין כיצד אתם אמורים לבנות 

אתם תצטרכו לשאול את עצמכם הרבה מאוד שאלות והיועץ האסטרטגי שלכם יבקש מכם תשובות. עצם המחשבה והתכנון יובילו להכנת תוכנית עסקית שתצטרכו לנהוג לפיה. ייתכן כי היועץ אף יגלה שאין צורך בחברה כמו שלכם. שהשוק רווי, וידרוש מכם לפתח משהו יותר מקורי כדי שיהיה לכם יתרון. 

בלעדי ייעוץ אסטרטגי אתם תהיו בדיוק כמו אותו בעל פיצוציה שפותח עוד אחת ברחוב שיש בו עשר פיצוציות. מה זה אומר עליו? זה אומר שאפילו לפיצוציה צריך ייעוץ אסטרטגי ובעצם לכל עסק קטן או גדול.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים