איך יוצרים סביבת עבודה ביתית יעילה ואפקטיבית?

שלום שמי מור סימן טוב, ואני רוצה לדבר איתכם על התקופה האחרונה שהביאה איתה שינויים רבים וצורך להתאים את עצמנו אליה – עבודה מהבית הפכה לשגרת חיים לרבים מאיתנו, ביחד עם מרחב משפחתי צריך למצוא את האיזון, התמרון והשילוב הראוי בין השניים.

משרד ביתי הוא מה שנחוץ, כדי לעזור לנו להיות יעילים יותר בזמן העבודה מהבית. איך? ע"י הפרדה בין "זמן ומרחב עבודה" ל"זמן מרחב ביתי / משפחתי". הפרדה שתעניק לנו פוקוס בעשייה ללא הסחות דעות של גורמים חיצוניים, תאפשר לנו לשמור על סדר וארגון של ניירת ומסמכי עבודה ובעיניי אחד הדברים הכי חשובים : תעניק לנו את המסגרת והמרחב האישי שלנו לעשייה.

מאיפה מתחילים? מה צריך? היכן ממקמים?

נתחיל בדברים הבסיסיים: שולחן וכיסא נוח. כיוון שאת רוב שעות היום אנו מעבירים בישיבה, עלינו לשבת על כיסא שיהיה לנו נוח ותומך בגב כדי להימנע מכאבי גב. שימו לב שגובה מסך המחשב הוא בגובה העיניים כך שלא יווצר עומס על הצוואר והכתפיים. חשוב שנמקם את פינת העבודה באזור מואר ושקט, אפשר ליד חלון (כך נהנה מתאורה טבעית וגם נשטוף את העיניים עם הנוף) או בחדר ספייר / חצי חדר אם יש ברשותכם. הצעה שלי, שימו על השולחן או על הדלת החדר פתק קטן ועליו כתבו "נא לא להפריע". אתם יכולים כמובן גם להוסיף את שעות העבודה שלכם, כך שיתר בני הבית יהיו מיודעים ולא יפריעו מתי שמתחשק.

בחרו בסגנון עיצוב שאתם אוהבים, זה יכול להיות סגנון נורדי, מודרני, אורבני, מינימליסטי וכדומה. בחרו ב-4-5 צבעים מנחים שיהיו חלק בלתי נפרד מסגנון העיצוב וישלימו את הלוק של המרחב עבודה.

משחק עם צבעים

אחרי שהגדרנו את מיקום מרחב העבודה, החלטנו על סגנון וצבעים מנחים, מגיע משחק עם הצבע וכאן יש לי כמה הצעות: 

  • אפשר לצבוע ולתחום קיר במרחב העבודה שיצור את ההפרדה בין המרחב הביתי למרחב העשייה או לרענן רהיטים קיימים עם צבע ייעודי (צבע שהוא חלק מהצבעים המנחים) והוספת מוצרים משלימים כמו קופסאות אחסון וקלסרים שיעזרו לנו בסדר וארגון וגם מהווים פריט עיצובי.
  • הוסיפו אקססוריז! – עציץ קטן על השולחן או אפילו עלים יבשים בכלי מתאים (לא משהו שמצריך מכם תחזוקה גדולה, זה יכול להיות אפילו קקטוס או סוקולנט) יעשו הבדל משמעותי בנראות ובהרגשה. שימו לכם מפיץ ריח עם ניחוח אהוב או אפילו נר שיכניס אתכם לאווירה שונה ויעשה לכם חשק לשבת לשולחן לעשייה.

תסתכלו על זה ככה: קיבלתם מתנה, יש לכם את הזכות לבחור איך לעצב את המרחב עבודה שלכם. אחד הדברים היותר חשובים בעיני בתקופה הנוכחית זה ליצור סביבת השראה : תלו תמונות של דמויות מפתח בתחום שלכם, משפטי מוטיבציה וכל דבר אחר שמעורר בכם השראה. הזמינו אונליין, גזרו מעיתונים או הורידו למחשב והדפיסו, את הדבר שמעורר בכם את האנרגיה והחשק לפעול.

שימו לכם מוזיקה, תתנתקו מרעשי הרקע שבחוץ והתחברו פנימה. ממוזיקה שקטה קלאסית למוזיקה קצבית שתצית בכם את האנרגיה לפעול.

3 טיפים ממני אליכם לעשייה יעילה

  • וודאו שיש לכם את כל מה שאתם צריכים בהישג יד לפני שאתם יושבים לעבוד. עטים, מחברת, מטען, אוזניות, איזה דרינק ונשנוש קל. כל אלה יעזרו לכם לצמצם את הסחות הדעת ולהתמקד בעבודה.
  • הגדירו הפסקות התרעננות, קחו לכם הפסקת צהריים, ובחרו שעה שבה אתם מניחים את העט ומסיימים את יום העבודה.
  • עבדו עם רשימה מסודרת של משימות שתעזור לכם לשמור על פוקוס ומיקוד.

לסיכום עבודה מהבית בהחלט יכולה להיות דבר מאתגר ובדיוק בגלל זה חשוב שיהיה לנו את המקום שנעים להיות בו ושעוזר לנו לשמור על האיזון בין חיי העבודה למשפחה. תהנו מהתהליך, היו ממוקדים בעשייה וכמובן עשו הפסקות התרעננות כדי לצבור אנרגיה.
צרו איתי קשר ושתפו אותי בתוצאות התהליך שלכם. אתם מוזמנים להיעזר גם בשירותים שלי כדי לעצב בשבילכם את מרחב העבודה הביתי, בהתאם לאופי וקו החשיבה שלכם.

קצת על הכותבת

מור נוימן סימן טוב, בעלת העסק "בסימן-טוב" לעיצוב הבית – בדגש על יצירת סביבת חיים הרמונית. "מאמינה שהבית שלנו, ואיך שאנחנו בוחרים לעצב ולסדר אותו משפיע על האנרגיה ועל העשייה שלנו"
מור נוימן סימן טוב טלפון 054-3970873
instagram – besiman_tov
Facebook – בסימן טוב

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים