איך מגבשים אסטרטגיה שיווקית יעילה?

ברגע שאתם מקימים עסק חדש, עליכם לקחת בחשבון כי יש לא מעט דברים שתצטרכו לעשות בכדי להצליח. אחת מההתמודדויות הכי מאתגרות תהיה ההתמודדות עם השיווק של העסק. תמיד אתם צריכים לקחת בחשבון כי יש עוד לא מעט מתחרים שיילחמו אתכם ראש בראש. רק על ידי גיבוש אסטרטגיה שיווקית יעילה, תוכלו להשאיר לכל המתחרים אבק – ולהיות תמיד בראש.

אך השאלה שאתם בוודאי שואלים את עצמכם היא איך תוכלו לגבש אסטרטגיה יעילה שגם תביא אתכם לתוצאות? הרי יש המון דברים שצריך לשים אליהם לב, ופתאום אתם עלולים לפספס את הדברים החשובים. אנו מציעים לכם לקחת נשימה עמוקה, במאמר הבא אנו נציג בפניכם את כל הדברים החשובים. מדובר על דברים קטנים אך כאלה שיכולים לעשות את כל ההבדל. כך שאין שום סיבה שתיקחו את הדברים האלה כדברים שהם מובנים מאליהם.

אסטרטגיה שיווקית מבוססת על בידול

לקחת רעיונות מהמתחרים שלכם זה לא דבר רע, אך בפועל עליכם תמיד לחשוב כיצד תבדלו את עצמכם. אם העסק שלכם יהיה דומה מאוד לעסקים אחרים, הלקוחות יעדיפו לפנות אליהם ולא אליכם. המטרה הראשית שאמורה להניע אתכם לכל אורך הדרך, היא לספק ללקוחות סיבה להעדיף אתכם. כך שככל שתדגישו את הבידול שלכם בהשוואה לאחרים, כך תוכלו להפוך את ההצלחה לעובדה מוגמרת. הבידול שלכם מכולם יכול להיות הסיבה המרכזית שבגינה הלקוחות יעדיפו לפנות אליכם. אז תחשבו תמיד מה מיוחד בכם, ולמה הלקוחות מוכרחים לפנות דווקא אליכם.

תנתחו את הצרכים של הלקוחות

העסק שלכם חייב לשרת את הצרכים של הלקוחות שלכם. אם העסק לא יספק את הצרכים של הלקוחות, אין לו זכות קיום בהשוואה לעסקים אחרים שעושים זאת. הלקוחות ירצו לדעת כי כאשר הם פונים לעסק שלכם, הם מקבלים מעטפת שלמה שתשמור עליהם. לכן אסטרטגיה שיווקית בנויה על ניתוח הצרכים של הלקוחות, והבאתם לידיי ביטוי על ידי שירותי החברה. כך שכל לקוח יוכל לדעת כי בפנייה אליכם הוא יוכל לקבל את כל מה שהוא צריך. לעיתים הוא אפילו יוכל לקבל הרבה יותר מאשר הוא תכנן בתחילתו של התהליך המשותף.

תפלחו את השוק בצורה מעמיקה 

להתחיל לעבוד מבלי לפלח את השוק זוהי פעולה שהיא עשויה להתברר כפעולה שגויה. עליכם להבין בדיוק מהם הצרכים, וכיצד אתם יכולים לספק לכולם את הצרכים השונים. אסטרטגיה שיווקית תנסה לתת תמונת מצב לגבי הכדאיות בכל פעולה שאותה אתם עומדים לעשות. כך שפעולות שיש להן כדאיות גבוהה תוכלו לקדם קדימה, ופעילות שיש להן כדאיות נמוכה תשאירו מאחור. האינטרס שלכם בתור בעלי עסק זה תמיד להשאיר את העסק רווחי, כך שהפעולות שלכם חייב להיות בהתאם לביקוש. ככל שהביקוש יהיה גדול יותר, כך אתם צריכים לדאוג להיות נוכחים באותה סיטואציה.

אסטרטגיה שיווקית תסייע לתמחור השירותים

התמחור של השירותים זוהי אחת מהפעולות הכי חשובות שאתם עומדים לעשות. אולי זה נראה לכם כמו משהו פשוט, אך בפועל למחיר תהיה השפעה ישירה על סיכויי ההישרדות של העסק. מצד אחד אם תתמכרו במחיר גבוה מאוד, הלקוחות יעדיפו לפנות לעסקים אחרים. כך אתם תמצאו את עצמכם במצב שבו העסק יתקשה לשרוד ולסיים את החודש בצורה מוצלחת. מנגד אם אתם תתמחרו את השירותים במחירים נמוכים, גם כאן יהיה לכם קשה מאוד להשאיר את הראש מעל למים. אומנם יבואו לא מעט לקוחות כי המחירים הם מאוד זולים, אך זה לא אומר שתוכלו להרוויח מספיק כסף כפי שחשבתם בהתחלה.

אסטרטגיה שיווקית חשובה לכל סוגי העסקים

בין אם יש לכם עסק גדול ובין אם יש לכם עסק קטן, בנייה של אסטרטגיית שיווק היא האלמנט המכריע להצלחה. תוכלו למצוא אתכם במצב שבו אתם משיגים יתרון על פני כל המתחרים, ומצליחים לגבור עליהם בדברים החשובים באמת. התחרות בניכם לבין המתחרים השונים לעולם לא תסתיים, אך תוכלו להשיג את הדחיפה שתגרום לכם להצליח. בשלב מסוים אתם תתחילו להסתכל אך ורק על ההצלחה שלכם, ולא יעניין אתכם מה קורה עם כל המתחרים האחרים. כי בניית של אסטרטגיה לשיווק העסק היא הבסיס להצלחה, וכל עסק מוכרח לשים אליה לב.

קראו גם על: ייעוץ ארגוני

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים