אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית

אסטרטגיה שיווקית כוללת כמה מרכיבים עיקריים עליהם צריך כל עסק לבסס את האסטרטגיה העסקית שלו: בחינת הצרכן הפוטנציאלי של המוצר או השירות. מהם ומה הייחוד הבלעדי שלהם. 

היום צריך גם כל בעל עסק או חברה שתהיה לו אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית בערוצים ברשת. אם זה פייסבוק, גוגל, אינסטגרם ועוד. ככה עובדים היום. ככה עושים קמפיינים פרסומיים כדי לקדם את השיווק, להיחשף בפני קהלים חדשים ולשמר את הלקוחות הוותיקים.

הפעולה הראשונה ברשת היא כמובן בניית אתר מותאם עסק. גם הבנייה שלו, השפה הגרפית והמסרים צריכים להיות תואמים למטרות וליעדים שמציבה האסטרטגיה השיווקית. לכל עסק יש את המסרים שהוא רוצה להעביר ואלה באים לידי ביטוי בפעולות השיווקיות שהוא מבצע גם בערוצים הדיגיטליים.

מדיניות מחירים, מוצרים וערוצי הפצה

כל תוכנית אסטרטגיה שיווקית כוללת ומפרטת את מדיניות המחירים למוצרים או לשירותים של החברה. האם הם יהיו נמוכים או גבוהים יותר משל המתחרים וגם מדוע? כל החלטה צריכה להתקבל לנוכח מצב השוק, כמות המוצרים המקבילים והיתרון היחסי הקיים. מהו העיתוי הנכון להוזיל או להעלות את המחיר כולל פירוט הנימוקים לכך.

במסגרת תוכנית אסטרטגיה שיווקית נקבעת גם מדיניות המוצרים של החברה. זו קובעת מהם השירותים או המוצרים שהיא החליטה לספק, לייצר או לשווק. מדיניות ערוצי ההפצה גם היא החלטה חשובה מאוד עבור כל חברה. בחירה בערוצי הפצה שגויים, הם סיבה מוכחת לקריסתן של חברות ואילו בחינה מדוקדקת של ערוצי ההפצה מתוך הבנה מה החברה צריכה, עשויים לגרום לה להצליח ולגרום לרווחיות שלה. הדבר הכי חשוב הוא לבחור בערוצי שיווק שיהיו נגישים וזמינים אל קהלי היעד של המוצר או השירות שלכם. בנוסף חשוב לבחון ערוצי הפצה חדשים אשר עשויים להגדיל את החשיפה והמכירות שלכם.

אסטרטגיה שיווקית- נגזרת לתוכנית העסקית 

תכנית אסטרטגיה שיווקית היא נגזרת של התוכנית העסקית והיא כוללת את המודל העסקי של החברה, החזון, היבטים של ביצוע ותפעול וכן תוכנית פיננסית. האסטרטגיה השיווקית משמשת להשגת המטרות השיווקיות. היא כוללת תכנון של מהלכי מכירה וקידום, ערוצי חשיפה ופרסום, תקציב השיווק. היא מפרטת את הפעולות השיווקיות שכל עסק צריך לעשות כדי להגיע לרווחיות. היום כוללת כל תוכנית כזו גם פרסום ושיווק באינטרנט ונוכחות מקוונת רצופה. תכנית שיווק מדויקת ומותאמת עסק, משלבת את כל הערוצים הדיגיטליים בהם בוודאי יש גם נוכחות למתחרים שלכם. בעידן השיווק הדיגיטלי נעשה מיתוג עסקי באינטרנט, תחזוקה של נכסים דיגיטליים, כלי ניטור סטטיסטיים, מערכת ניהול לידים ועוד. 

רצון לצמיחה ושינוי

בניית תוכנית של אסטרטגייה שיווקית, חייבת להתבצע ממקום של תשוקה לעשות שינוי ולצמוח. חייב להיות קשר בין הרווחים לבין תקציב השיווק. תהליך הרווחיות של החברה צריך לבוא לידי ביטוי בהחלטות הכלולות בתוכנית זו. כן יפורטו המדדים השיווקיים הנחוצים.

כאשר מדברים על ייעוץ אסטרטגי הדבר שיעשה כל יועץ אסטרטגי אשר יכין עבורכם תוכנית אסטרטגיה שיווקית, הוא לאתר את הצרכים של הלקוחות ולבחון את השוק בו אתם פועלים. לעתים נדרשת גם חשיבה מחוץ לקופסה ושינויים בתוכנית עצמה בהתאם לדברים שמתרחשים ומשפיעים על השוק בו אתם פועלים. צריכה להיות לכם תגובה הולמת.

בידול הוא עקרון חשוב בתחרות. הוא חייב להיות כלול בעצם המוצר או השירות שאתם נותנים. הוא חייב לחדש משהו בשוק ולבלוט מעל השאר. גם המסרים שתעבירו ללקוחות הפוטנציאליים שלכם צריכים ליישר קו עם האמת בפרסום שלכם.

מיהם קהלי הידע שלכם?

הגדרת קהלי היעד שלכם חייבת להיות מדויקת. היא תשמש את היועץ האסטרטגי בכתיבת תוכנית אסטרטגיה שיווקית הכוללת טקטיקות שיווק שונות ומשפך מכירות מותאם. היא תכלול הבנת צרכי הלקוחות הפוטנציאליים ואת ההתנגדויות אם קיימות. היא תבחן את תהליך הרכישה של הקונים עד שהם רוכשים ותגדיר את השינויים הנדרשים כדי להקל עליהם בקבלת החלטה צרכנית נכונה.

האסטרטגיה חייבת לתת מענה לסוגיות כמו "בידול ובולטות המוצר או השירות". מהם ערוצי השיווק והפרסום שיש להשתמש בהן כדי להגיע לקהלי היעד הרלבנטיים ומהם הערוצים שמתאימים לייחוד שלכם.

תוכנית שיווקית שתניב תוצאות, אמורה לכלול מטרות ברורות. הן חייבות להיות ברות השגה, לתמוך זו בזו ולהעביר את אותם מסרים. הם אמורים לגרום לעסק שלכם לצמוח, לפעול בהתאם לתוכנית ולהוות מנוף להצלחה בשוק שלכם.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים