אסטרטגיה שיווקית- המהלך הנכון של לבניית העסק שלכם!

ניהול חברה ללא אסטרטגיה שיווקית, גורם לחברות רבות להתנהל בצרוה לא ברורה, ללא בקרה נכונה ומבלי לדעת האם הפעילויות אכן נושאות רווחים, עומדות ביעדים ובמטרות ועוד. 

מדובר בעצם ברצף של פעולות אשר כל ארגון צריך לבצע כדי לקדם את העסק שלו ולעמוד ביעדי האסטרטגיה העסקית שלו כמו למשל החלטות על ערוצי ההפצה, קביעת מחירים ועוד.

כל תוכנית אסטרטגיה שיווקית חכמה מתמקדת בשלוש נקודות מרכזיות: המוצר- קרי הנכס של החברה אותו רוצים לשווק וזה יכול להיות מוצר או שירות כלשהו. מיהו הצרכן שעומד לרכוש את המוצר הזה ומהי הצעת הערך אשר תגרום לצרכן לרכוש אותו. 

כמובן שעוד לפני האסטרטגיה השיווקית נשאלת השאלה האם המוצר או השירות שאתם מעוניינים לשווק אכן קולע לצרכים של אוכלוסייה מסוימת ויהיו לו קונים. המידע הזה דורש מחקר מקדים וחשיבה על תכנון וניהול העסק שלכם.

חברה חדשנית עם קהלי יעד ברורים!

חברה עשויה להצליח אם היא מביאה עמה משהו חדש שהשוק דורש או צריך אותו. כאמור זה יכול להיות מוצר או שירות, אבל נדרש. משהו שמכוון לקהלי יעד מאוד ספציפיים, משהו שאין בשוק, שמביא עמו איזה שהיא חדשנות שלא קיימת ושאנשים ישמחו לרכוש אותו.

מיתוג במקרה הזה יהיה חלק מהתוכנית העסקית של החברה, ראשית יהיה צורך להעביר את המוצר או השירות החדשים תהליך של מיתוג כדי שהוא יהיה ברור לקהלי היעד שלו ותהיה לו דרישה. חשוב כמובן מראש לבנות מוצר שעדיין לא קיים או שמציג תפיסה או גישה חדשנית שיכולה לשנות את חייהם של הצרכנים בתחומו, או להקל עליהם.

אסטרטגיה שיווקית היא הצעד הבא כדי להגיע עם המוצר הזה ללקוחות הרלבנטיים שלו ולכן כדי לבחור בשירות של ייעוץ אסטרטגי כדי למקסם את התוכנית העסקית של החברה באופן הטוב ביותר כדי להגיע לקהל יעד הנכון באופן הטוב ביותר.

פרקים חשובים באסטרטגיה שיווקית!

אסטרטגיה שיווקית כוללת כמה מרכיבים הנבנים מתוך כוונה ותכנון מסוים. ראשית בכל תכנית כזו יהיה פרק של מדיניות מחירים, אשר תחליט ותקבע מהם המחירים הנכונים למוצרים או לשירותים שהחברה מציעה.

קביעת המחירים צריכה להתחשב בעיתוי שיווק המוצר, במחירים של מוצרים מקבילים, בסיטואציות השונות של רכישת המוצר או השירות וגם תחום ההנחות או המבצעים צריך להיות מפורט בתוכנית. ידוע הוא כי נושא קביעת המחירים גמיש וזאת משום שיש תוכניות מגוונות למחירים בתקופות שונות, מיקומים שונים, ערוצי ההפצה ועוד.

חברות הסלולר למשל עושות זאת כל העת. הן מבצעות שינויים רבים ותכופים במחירי המוצרים שלהם בהתאם לקהילות מסוימות כמו סטודנטים, הנחות מיוחדות לקהלי יעד מסוימים ועוד. 

מדיניות מוצרים- מה אני מוכר ולמי!

פרק מדיניות המוצרים של כל תוכנית אסטרטגיה שיווקית אמור לפרט את המוצרים והשירותים שהחברה תספק. כל חברה אמורה להחליט אם היא משווקת מוצרים בשוק של מוצרים זהים בעלי מחירים שונים או שהיא שוחה באוקיינוס חדש משלה עם מוצרים שונים ואיכותיים, להם ייקבעו מחירים יותר גבוהים. תהליך כזה למשל דורש השקעה בפיתוח ומחקר, מיתוג, יצירת בידול ועוד. 

פרק זה כולל גם מתיחת מותגים, כדי להרחיב את משפחות המוצרים ולהגיע לעוד קהלי יעד בזיקה לקהלי היעד הקיימים עם העדפות מסוימות. גיוון סל המוצרים של החברה מגדיל את קהלי היעד שלה לקהלים חדשים.

דבר חשוב נוסף בתחום של מדיניות מוצרים הוא לספק את המוצרים שהוחלט עליהם עם דגש על משפחה של מוצרים בעלי מכנה משותף או לייעוד מוגדר ומסוים ולא להתפזר לכל הכיוונים. כך גם הצרכן הסופי יתפוס את החברה ואת סוג המוצרים שלה בצורה ברורה. 

הפצה ותקשורת שיווקית !

בחירת ערוצי הפצה  ומדיניות התקשורת השיווקית, הם חלק משמעותי מאוד מכל תכנית של אסטרטגיה שיווקית.  חברות קורסות או מצליחות בגלל קביעה נכונה של שיווק בערוצים מסוימים. זה לא מספיק שיש מוצר טוב וקהלי יעד, צריך לוודא שיש גיוון של ערוצי ההפצה המייצרים כוח גם מולם בהחלטה על מדיניות מחירים ועוד. 

דבר נוסף וחשוב הוא ניהול של מדיניות תקשורת שיווקית, אשר תהיה אחראית על המסרים לקהלי היעד. אלה יכולים להגיע אליהם באמצעות פעולות של קידום מכירות, פרסום ושיווק בערוצים הדיגיטליים ועוד.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים