ייעוץ אסטרטגי- גיוס הון ומשקיעים

ייעוץ אסטרטגי כולל גם תוכנית עסקית אשר יכולה לסייע לעסק או חברה בנקודת זמן מסוימת לקבל מימון לפיתוח או צמיחה. כבר לפני כמה שנים הבינה ממשלת ישראל כי השוק נשען ברובו על עסקים קטנים ובינוניים הנתקלים בקשיים כדי לקבל אשראי או מימון.

"זהו בעצם המנוף לצמיחה והתפתחות" אומר יועץ אסטרטגי אשר מלווה עסקים כאלה בכל הארץ. כאשר עסק מצליח ויש ביקוש לשירות או למוצרים שלו, זה הזמן להגדיל את התשתיות שלו. זה יכול להיות גיוס כח אדם, מלאי, רכישת ציוד ועוד. אלה עולים כסף ואומנם הרווחים שהם יכניסו יגיעו מאוחר יותר, אבל חשוב מאוד לבצע זאת למען הצמיחה של העסק. מה שעלול לגרום לו לקרוס היא הדרך למימון היוזמות הללו והיא מאוד קריטית לגבי ההישרדות שלו. 

עסק כזה יכול להצליח ויחד עם זאת להגיע למצוקה תזרימית, ואף לוותר על הזדמנויות עסקיות. 

עסקים ובנקים

במשך שנים רבות התפתחה בישראל תרבות זהירה של הבנקים בנושא של מימון ומתן אשראי לעסקים קטנים. אלה התרגלו לשרוד בחוסר מימון תמידי ומשום כך גם נפגעו היכולות העסקיות שלהם. בעשור האחרון השתנו הדברים. הייתה זו המחמאה החברתית ששינתה את השיח הציבורי על מימון וחלחלה גם לבנקים ולמוסדות פיננסיים נוספים. בהמשך קרסו כל מיני טייקונים שלקחו הלוואות מהבנקים ונשענו על כספי הפנסיה וההלוואות שניתנו להם מהבנקים. הקרן בערבות המדינה הייתה החלוצה במימון עסקים קטנים ובינוניים שלפתע הפכו למחזירי הלוואות בטוחים יותר מכל הטייקונים הגדולים. הקרן לימדה את הבנקים לעשות חישובים ריאליים לעסקים הללו והם שיקפו לבנקים את הפעילות, התוכניות והצרכים הפיננסיים שלהם. כיום יש לומר רובם ממצים או קרובים לגבול של המימון שלהם עם ייעוץ אסטרטגי צמוד. 

שימוש נכון בפתרונות אשראי

ייעוץ אסטרטגי כולל בין השאר שימוש נכון בפתרונות האשראי שלו לטובת גידול העסק. יש צורך בהתאמה בין המימון לבין היכולת הכלכלית של העסק ולמצוא את התמהיל הנכון מבחינת מבנה האשראי בצמצום סיכונים והגדלת סיכויים. 

יש היום הרבה מאוד פתרונות והלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים, גם לעסקים חדשים וגם לעסקים ותיקים הבולטת ביותר היא הלוואה בערבות המדינה. מדובר על אשראי לעסקים שאיננו מסגרת בנקאית ונגזר ממצבו הכלכלי של העסק. הוא יהיה זכאי לקבלת הלוואה זו בתנאי שיעמוד בפרמטרים מסוימים. 

גיוס הון הנו רב עוצמה אשר משמש להרחבת פעילות של עסקים וחברות. ייעוץ אסטרטגי  של מומחה יכול לתרום לבחירת הערוץ הכי מתאים לגיוס הון, כדי לפזר בצורה מושכלת את הסיכון ולאפשר לעסק להיחשף למגוון רחב של אפשרויות והזדמנויות להתרחב. 

ייעוץ זה אמור להתמקד בצרכיו התפעוליים והפיננסיים של העסק עובר להתאמת הדרך האופטימלית, זו שתאפשר לעסק להפיק את המקסימום מהתהליך. 

תוכנית עסקית סדורה 

להבדיל ממימון חוץ בנקאי או מסגרת אשראי בבנק,  קבלת הלוואה בערבות המדינה  דורשת מעורבות של ייעוץ אסטרטגי אשר תוכל להכין תוכנית עסקית מקצועית וסדורה. זו אמורה לכלול מרכיבים פיננסיים אבל גם את החזון של העסק, המטרות ומצבו הכלכלי וכן את ההשכלה הרלבנטית של בעלי העסק אשר עשויים להעיד על ההצלחה שלו בעתיד בתחום בו הוא עוסק. התוכנית העסקית היא אותה מפת דרכים בה משתמש כל בעליו של עסק ובה מתוכננים המהלכים העתידיים כולל אופציות שונות למצבים שונים.

תוכנית עסקית היא זו להכריע אם עסק יהיה כושל או מצליח. היא כוללת תשובות לשאלות מאוד חשובות וכן מפרטת את ההון שהעסק זקוק לו כדי לגדול ולהתפתח. היא כוללת שני חלקים: אחד מילולי ואחד פיננסי. הראשון יתאר את פעילות החברה בסביבה בה היא תפעל וכן סקר שוק והאסטרטגיה העסקית המובילה. היתרון המוביל של החברה וניתוח ההזדמנויות והסיכונים בשוק שלה לצד ניתוח ובחינת החזקות והיתרונות הבלעדיים שלה. 

החלק השני הפיננסי יצטרך להשיב על שאלות כמו מהו גובה ההשקעה הנדרשת לצורך תפקוד ופעילות העסק. מהו התשואה על ההשקעה. לאיזה הכנסות יש לצפות ועוד נתונים פיננסיים אשר מבוססים על הנחות האמורות לשקף את הביצועים של החברה. 

תכנית עסקית תכלול גם תקציר למנהלים, מהו המוצר, סקירת שוק, שיווק, מכירות, תחזית פיננסית ומהם נכסי החברה העומדים כיום לרשותה כולל המוניטין.

קראו גם על: ייעוץ ארגוני לעסקים

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים