ייעוץ אסטרטגי – מה צריך לדעת לפני שבוחרים יועץ אסטרטגי?

כמעט כל חברה או עסק ייפנו בשלב כזה או אחר ליועץ אסטרטגי על מנת שיסייע להם לשפר את התפקוד העסקי. ייעוץ אסטרטגי יכול להיות קריטי במיוחד עבור חלק מהעסקים, ויש כאלה שיגדירו אותו בתור תהליך חשוב במיוחד לעסק. אך לפני שאתם מתחלים את התהליך, האם אתם בטוחים שאתם יודעים כל מה שאתם צריכים לדעת? ככל הנראה שהתשובה לשאלה הזאת היא שלילית.

כמו שדאגתם לתת לעסק שלכם את כל המשאבים הדרושים לו בכדי לצמוח, יהיה עליכם לעשות זאת גם כעת. קחו בחשבון כי בחירה אחת לא נכונה, עלולה להביא אתכם למצב שבו לא תרגישו בשום שינוי. עצם הבחירה באפשרות של ייעוץ לעסק שלכם, איננה אומרת כי אוטומטית אתם תרגישו את השינוי. יש כאן עוד כל מיני אלמנטים שונים שעליהם תצטרכו לתת את הדעת בכדי שתוכלו לראות את השינוי שאתם כל כך מצפים לראות.

התאמה בין היועץ האסטרטגי לבין תחום העיסוק שלכם

עוד לפני שאתם קופצים ישירות אל תוך המים העמוקים, אתם צריכים לקחת בחשבון כי תמצאו לא מעט אנשי מקצוע העוסקים בתחום של ייעוץ אסטרטגי. איש המקצוע הנכון יהיה זה שמכיר את תחום העיסוק שלכם, איש מקצוע שיוכל לספק לכם תרומה משמעותית מהניסיון שלו. כי אם מדובר על איש מקצוע שלא מכיר את התחום, התרומה שלו תהיה תרומה מאוד דלה – אם בכלל תהיה תרומה.

ההיכרות המקדימה של היועץ עם תחום העיסוק שלכם היא היכרות חשובה. כך הוא יגיע מוכן, ולא תצטרכו לחכות זמן רב עד אשר הוא ילמד את התחום. יש גם תחומים שלא פשוט לשחות בהם, ואם היועץ לא יגיע מאותו תחום ספציפי ככל הנראה ההצלחה תתרחק עוד יותר.

הכירו בחוסר ההצלחה העסקי שלכם – עד לאותה נקודה

אומנם אתם פונים לאיש מקצוע שיספק לכם ייעוץ אסטרטגי בכדי שייקח את העסק שלכם קדימה. אך עליכם לקחת בחשבון כי בכדי שתוכלו לראות את עצמכם מתקדמים קדימה, יהיה עליכם קודם כל להכיר בחוסר ההצלחה העסקי שלכם. תזכרו כי מדובר על חוסר הצלחה עסקי לאותה נקודת זמן בלבד, דבר שאמור להשתנות אחרי שתכניסו יועץ עסקי מנוסה.

 ברגע שאתם בתור בעלים של עסק או חברה מכירים בחוסר ההצלחה, יהיה ליועץ יותר קל להסביר לכם בדיוק היכן כשלתם. אם אתם לא תכירו בחוסר ההצלחה העסקי, לא מן הנמנע כי יהיו לא מעט ויכוחים בינכם לבין היועץ העסקי – סיטואציה שאף אחד לא ירצה לקחת בה חלק בשום שלב.

הבינו מראש כי מדובר על תהליך שלוקח זמן

עוד לפני שאתם מחפשים יועץ עסקי, עליכם להבין כי מדובר על תהליך שאמור לקחת זמן. המטרה היא להפוך את העסק לכמה שיותר רווחי ומצליח, וזה לא דבר שייקח שבוע או שבועיים. כך שככל שתהיו פחות לחוצים בזמן, כך ככל הנראה ההצלחה תגיע הרבה יותר מהר – ואתם גם תוכלו לראות אותה בצורה יותר מוחשית.

הבינו כי ייעוץ אסטרטגי עבור העסק שלכם אמור להביא איתו להשפעות לטווח ארוך. כך שלעיתים שווה לחכות קצת יותר, על מנת שתוכלו לקצור את הפירות על העבודה הקשה. ככל שתהליך יהיה יותר ארוך ויותר יסודי, כך תוכלו לקצור את הפירות העתידיים למשך תקופת זמן ארוכה יותר. בסוף העסק שלכם אמור להישאר רלוונטי לאורך תקופת זמן ארוכה.

ייעוץ אסטרטגי למנהלים – מחייב שיתוף פעולה מוחלט

בתור מנהלים של עסק או חברה יש לכם כוח משמעותי מאוד, ולכן אתם צריכים לתעל איך תוכלו לתעל את הכוח הזה ישירות אל המקומות הנכונים. ייעוץ אסטרטגי למנהלים יכול להיות אפקטיבי רק כאשר יהיה שיתוף פעולה מלא מצד המנהלים ומצד כל העובדים בחברה. עליכם להבין כי היועץ העסקי נכנס לעסק בכדי לסייע, ולשם כך אתם בחרתם להביא אותו אליכם.

במקרה שבו לא יהיה שיתוף פעולה אפקטיבי בין כל הצדדים, ההצלחה העסקית פשוט לא תגיע. לא מדובר על קסם, מדובר על שיתוף פעולה ועל עבודה קשה שאמורה להביא את התוצאות. ככל ששיתוף הפעולה יהיה יותר טוב, כך יהיה ניתן לסיים את התהליך בצורה מהירה יותר – וגם ההצלחה תהיה הרבה יותר משמעותית.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים