ייעוץ ארגוני לעסקים- איך מתמודדים עם קורונה?

ייעוץ ארגוני לעסקים כולל בדרך כלל גם גיבוש תוכנית פעולה בזמן משבר, אבל אף אחד לא ציפה לקורונה. אך דווקא בזמן הזה של משבר עולמי זקוקה כל חברה לייעוץ מקצועי באשר לדרכי ההתמודדות הכי יעילות עבורה כדי לצלוח את המשבר. מסתבר שאין משבר שאי אפשר להפחית או לצמצם את ההשפעה שלו מתוך הבנת הבעיות הנובעות או אלה שעלולות לנבוע ממנו.

השפעתה של מגפת הקורונה על שוק העבודה והכלכלה בארץ ובעולם החלה לבוא לידי ביטוי כבר בסין שם פרץ הווירוס. משם הוא גלש למזרח הרחוק וליבשות נוספות. ההכרזה על "משבר בריאות עולמי", חוללה שינויים רבים בקרב עסקים וחברות ברחבי העולם וגם בישראל. ברחבי העולם נדרשים היום מעסיקים להתמודד עם מגבלות ושינויים בשל התפרצות הנגיף המדבק. כבר אי אפשר לעבוד בחללי עבודה צפופים. לקוחות מצמצמים פעילות. ההכנסות נפגעו. רבים מוציאים עובדים לחל"ת ולא יודעים לומר להם מתי הם ישובו לעבודה. גופים שמעניקים שירותים שכבר לא רצויים כעת בעידן הקורונה מפסידים כל יום כסף. הזמנות בטלות, האספקה נעצרה. כל שרשרת השכר והתגמול נתקע. העולם אחר, שונה והמצב הנוכחי עלול לגרום להרבה חברות וארגונים לקרוס. 

הקורונה לא מבינה בכלכלה

ההתמודדות עם הנגיף לא פסחה על שום סקטור שמוצא את עצמו מתמודד היום עם מציאות חדשה ובלתי מוכרת. כיצד יכולים עסקים להתמודד עם המצב הזה. טוויטר למשל ביקשה מכל העובדים שלה לעבוד מהבית ולנקוט באמצעי זהירות כדי למנוע הדבקות. היא גם עצרה את כל האירועים והנסיעות העסקיות של עובדיה. למקומות עבודה נכנסו ה-2 מטר, היגיינה וסניטציה והן הפכו למיני "בתי מרקחת". גם פייסבוק ביטלה כנסים ארגוניים ובלמה את נסיעות העובדים שלה לחו"ל. סמסונג סגרה מפעל שלם משום שאחד מעובדיה נדבק בווירוס. 

כל העסקים נדרשים לנהלים חדשים ומוטב לנסח אותם עם ייעוץ ארגוני לעסקים

גם בישראל יש צורך בהסתגלות לשינויים והפחתת הנזק כמה שניתן. אין כמעט גוף שלא היה בו עובד שנדבק ובשל כך היה צורך בבידוד של עובדים. גם הבנקים בארץ ביטלו את כלל הכנסים לעובדיהם והם מצמצמים פגישות עבודה. 

ההמלצה של יועצים ארגוניים בזמן הזה, היא לגבש דרכי התמודדות לכל חברה מול הנגיף בלי להפסיק לפעול. אם מדובר בעבודה שניהולה עלול לגרום לחשיפה לנגיף, מוטב לבצע בקרה הדוקה על כל שלב ולמנוע הדבקות. חשוב להמשיך ולשמור על תקשורת עם הלקוחות תוך קיום דיאלוג עם סביבת העבודה על הנגיף שמשפיע על כל בעל תפקיד ולקוח. 

להיערך לכל תרחיש

שיבושים עסקיים דוגמת הקורונה , גורמים לכך שיש להיערך לכל תרחיש ולמנוע הידבקות של עובדים בנגיף. היעדרות של עובדים, שיבושים בשרשרת האספקה, סגירת סניפים בעולם ונהלים ישנים צריכים להיות היום גמישים ולהתאים עצמם למציאות החדשה. יש צורך לחשוב לא רק כלכלית אלא להגן על העובדים כדי להגן עליהם. לעקוב אחר הודעות של ארגון הבריאות העולמי ולהיות מעודכנים. 

מומחה בתחום ייעוץ ארגוני לעסקים אומר כי כל גוף עסקי חייב בתקופה זו להעניק תחושת ביטחון לעובדיו. יש שכבר החליטו על עבודה מרחוק. יש שנדרשת מהן אבטחת מידע ברמה יותר גבוהה. יש המשקיעים כעת כספים בהחדרת טכנולוגיות חדשות שיאפשרו תפקוד של עובדים מרחוק. גם דפוסי העבודה משתנים ואי אפשר לדעת איזה פרק זמן יחלוף, עד שהקורונה תחלוף. 

ניתוח תרחישים מול המגפה

המגפה כמו כל משבר מחייבת כל ארגון לנתח תרחישים ולבדוק את תוכניות ההמשך העסקיות שלו. ההתמודדות לא פוסחת על שום חברה. הראשונות להיפגע היו חברות במעגל הראשון כמו חברות תעופה. רואים גם נזקים ועיכובים של מעבר סחורות. זה יוצר בעיה של חומרי גלם. חברות נערכות לכך מראש.מומחה של ייעוץ ארגוני לעסקים ממליץ למנות בכל מקום עבודה אדם אשר תפקידו יהיה לקבל את פניות העובדים והשאלות שיש להם באשר למה שקורה בחברה על כל השינויים המתרחשים. ארגונים צריכים לייצר תרחישים ותגובות כדי להימנע ממצבים לא נכונים. שינויים בשרשרת האספקה, הבנה מה השתנה בפרופיל הלקוחות שלהם וכל אלה מצריכים היערכות חדשה.

קראו גם על: אסטרטגיה שיווקית

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים