עולם העבודה החדש – משנה את הכללים

כל החיים הסבירו לנו שצריך ללמוד ואז ללכת לצבא, לעשות טיול, ללמוד באוניברסיטה ואז למצוא עבודה טובה שנוכל להתפרנס בכבוד. הרגילו אותנו לחיות ככה שלרגע לא עצרנו ושאלנו את עצמנו האם זו הדרך הנכונה לחיות?

שלום שמי תכלת שני ובמאמר הקרוב אני אדבר אתכם על עולם העבודה החדש שנכפה עלינו בעקבות משבר הקורונה. עולם עבודה החדש מצריך מאתנו המנהלים והעובדים להסתגל למצב החדש, מצב שהבית הופך להיות משרד ביחד עם המטלות שיש לנו לבצע לא רק בעבודה, עם ילדים ועם פיתויים שיכולים לפגוע בפרודוקטיביות שלנו ושל העובדים. אז איך עושים את זה ומה צריך לשים לב?

עולם העבודה החדש – משנה את הכללים

בעבר הרגילו אותנו שבכדי לסגור עסקה צריך לנסוע 3 שעות, לחפש חניה, וכל זה עוד מבלי לדעת אם הלקוח רוצה להתקדם. השכירים שבנינו עברו ממשרד למשרד מראיון לראיון ובסופו של דבר לא הצליחו לשבור התבנית הקלאסית של עולם העבודה. אך כיום עולם עבודה משנה את חוקי המשחק. העולם החדש גרם לזה שפתאום אנחנו עובדים מהבית וכבר לא צריכים לבזבז את היום על נסיעות, פתאום אנחנו מבינים כמה זה יכול להיות יעיל!. מצד שני המשרד הופך להיות חדר השינה ומטלות הבית לא נשכחות מאתנו. בעולם העבודה החדש המילה "שליטה" או "פיקוח" כמעט ולא רלוונטית והוא יכול להסתמך רק על הדיווחים שלי או של מערכות המידע. במציאות החדשה שנכפתה עלינו אפשר לקום מתי שבא לי ולהפסיק לעבוד מתי שבא לי.

כיצד אנו המנהלים יכולים לסייע לעובדים שלנו להתמודד עם המצב החדש?

  1. אוטונומיה – הענקת אוטונומיה לעובד ליהנות מהחופש של העבודה מרחוק יגרום לו לביצועים טובים יותר, עובד צריך לדעת בצורה ברורה מה עליו לעשות, מה המשימות שהוא צריך לבצע, חשוב לציין שהמשימות צריכות להיות תחומות בזמן על מנת להגביר את הבקרה שלנו המנהלים.
  2. הקשבה – כאשר עובדים מהבית על העובד להרגיש שאנו סומכים עליו וקשובים לו, ותוך כדי התהליך תנו לו פידבק חיובי תראו לו שאתם רואים אותו ואת מה שהוא עושה גם כשאתם עובדים מרחוק.
  3. היכרות הדדית – כאשר עובדים מהמשרד יש לנו אפשרות לשתף את החברים לעבודה בסיפור חיינו או בתחושות שלנו אך כאשר אנו עובדים מהבית עלינו להבין שאנחנו חייבים להכיר ולהתעניין בחייו של העובד. תהיו אקטיביים תשאלו שאלות כמו – "האם נוח לך לעבוד מהבית?" "האם אתה צריך משהו מהמשרד?" יגרמו לעובד שלכם להיות מחויב לייצר סביבת עבודה נכונה גם בבית ואף יגרום לו לשתף את תחושותיו האישיות לגבי העבודה מהבית, חייו האישים ובכך יהיה לו אכפת יותר, הוא ירגיש נוח יותר והתוצאות שלו יהיו טובות יותר.

כיצד אנו העובדים יכולים שהמנהלים יראו אותנו בצורה טובה יותר?

  1. דיאלוג – תייצרו דיאלוג ותהיו שקופים מול המנהלים שלכם. נכון שאי אפשר לראות אתכם בכל רגע ולעמוד את השעות שהזנתם מול השעות שעבדתם אבל כשתייצרו דיאלוג עם המנהלים שלכם תעזרו להם להיות שותפים ליום שלכם. כשאתם מתחילים לעבוד כתבו להם, וכשתסיימו תסמסו סיכום יומי קצר לאן הגעתם, זה לא אומר שצריך לעבוד במהירות זה רק יעזור לכם להיכנס למסגרת. כשאתם צריכים הפסקה, תיקחו אותה.
  2. תשאלו שאלות – שאלות יעזרו לכם להיות מדויקים יותר, מכוונים יותר ויעילים יותר. כאשר אנו עובדים מהמשרד המנהל יכול לסייע לנו ולראות אם אנחנו מתקשים אך כאשר עובדים מהבית אין לו את האפשרות ולכן עלינו לשאול כמה שיותר שאלות על מנת שנוכל תמיד להשתפר.
  3. משימות – תכתבו או תעדכנו את המשימות שלכם בכל יום. חשוב שתהיו ריאליים עם מה שאתם יכולים להספיק, אל תהיו כל כך ביקורתיים כלפי עצמכם גם אם זה קשה ליישם את זה בהתחלה.

מה הצופן לנו העתיד?

מי שימשיך להסתכל על העבר יישאר מאחור, עולם העבודה החדש מביא איתו אתגרים רבים אך גם הזדמנויות מגוונות. כדי להצליח צריך לקפוץ למים ולדעת לשחות, העולם החדש מהיר יותר, חדשני יותר, השינויים בו קורים כל הזמן. ומי שמצליח לחשוב על האתגרים של ההווה כעל ההזדמנויות של המחר יצליח להתקדם אל עבר פסגת ההצלח.

תכלת שני
תכלת שני

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים