פיתוח מנהלים- היום יותר מתמיד

בעידן הנוכחי, מבינות יותר ויותר חברות שהן לא יכולות "לנוח על זרי הדפנה" ולחכות לתוצאות. תהליך של פיתוח מנהלים, קריטי להתייעלות המשאב האנושי בארגון והוא "מטפטף" משרשרת הניהול לשאר שעובדים. הוא מאפשר ניצול של הפוטנציאל האנושי כדי להתקדם ביעדים האסטרטגיים שלו ולממש את החזון העסקי שלו.

אפקטיביות של תהליך פיתוח מנהלים, משתנה בהתאם לתחום העיסוק של הארגון, היעדים שלו, השוק, המתחרים ועוד. 

אחת השיטות למשל היא ביצוע רוטציה בין עובדים למנהלים, כדי להאיר על נקודות מבט חדשות, להציב בפני עובדים גם זוטרים, התמודדות עם אתגרים של ניהול ולספק למנהלים את הפרספקטיבה כפי שהיא נתפסת דווקא ממבטם של העובדים. 

ויש הגורסים כי הקצאת מנטור או חונך לעובדים בדרגים יותר נמוכים, מאפשרים הדרכה ישירה ומקיפה, ביקורת והגברת המוטיבציה. 

ישנן גישות לפיתוח מנהלים המיושמות בתוך הארגון או מחוצה לו, אבל לכולן מטרה אחת: לגרום למנהל להוביל את הארגון בראשו הוא מוצב, להצלחה, מסוגלות, חוזק ויכולת התמודדות בשוק משתנה ובשוק תחרותי. 

פיתוח מנהלים  במסגרת ייעוץ ארגוני

ישנם שלושה פרמטרים מרכזיים המאפשרים התנהלות אפקטיבית ונכונה של ארגון. מבנה ארגוני, המשאב האנושי ומשימות הארגון. האתגר של כל ארגון הוא להעצים ולייעל את התפקוד שלו באמצעות סינרגיה של הפרמטרים הללו ולהוביל להתחדשות, צמיחה, התאמה לשינויים בסביבה תחרותית ועוד.

האתגר הזה מחייב פעמים רבות ייעוץ ארגוני שיכול לסייע לארגון בהשגת המטרות והיעדים שהוא הציב לעצמו. זה כולל גם ניהול נכון של עובדים וכן פיתוח מנהלים "שינצחו: על כל התזמורת. ייעוץ ארגוני לעסקים הנו תהליך אשר מטמיע יכולות, שיטות ומתודולוגיות המסייעות לארגון לפעול בצורה יותר יעילה, להתמודד עם מציאות משתנה, להגיב נכון ומהר ולהתמודד עם משברים בעולם העסקים המודרני. 

מכיוון שמדובר בתהליך מורכב, כולל הייעוץ הארגוני התאמה של מספר מתודולוגיות לארגון המסוים, מתוך הבנת האתגרים שיש לו בשוק שלו והשינוי הארגוני הנחוץ כולל התייחסות למשאב האנושי של עובדים ומנהלים.

פיתוח מנהלים- לשכלל את המשאב האנושי

בעולם העסקים הדינמי היום, הגורם המשמעותי והמהותי ביותר שמוביל חברות וארגונים להצלחה, הוא המשאב האנושי בדגש על מנהלים. זה לא סוד שהמשאב האנושי הוא נדבך חשוב עליו מבססים ארגונים רבים את ההצלחה שלהם ולכן גם משקיעים רבות בפיתוח העובדים וגם המנהלים.

פיתוח מנהלים מעניק "שרביט ניצוח" למנהל אשר לו הסמכות והיכולת להוביל את העובדים להצלחה, להנהיג ולהוביל אותם. לתת בידם סמכויות, למנות עובדים ולהעמיד בפניהם מטרות ויעדים. גם המנהל המוכשר ביותר, צריך תמיד להתעדכן ולשכלל את כישוריו האנושיים ובעיקר בתחום השוק הספציפי בה החברה פועלת ובכלל. 

השינויים התמידיים של סביבות עבודה ושווקים, דורשים היום מכל מנהל את הגמישות, פתיחות המחשבה והיצירתיות כדי להתאים את העובדים והחברה לשינויים, להתמודד נכון עם אתגרי השעה ולעמוד בכך בכבוד. 

ניהול- אתגר לא פשוט בכלל

בעידן של זירה עסקית משתנה ועולם עסקים גלובאלי, מתמודדים מנהלים מדי יום עם אתגרים רבים כמו: עמידה ביעדים, הובלת צוותים מקצועיים, ניהול שוטף של משימות. התמודדות עם בעיות ומשברים ועוד. 

תהליך פיתוח מנהלים מסייע להם להתמודד נכון עם אתגרים שונים ומעצים את היכולות שלהם והאמונה בעצמם וביכולת שלהם לרכוש כלים ניהוליים ומיומנויות לשיפור כישורי המנהירות שלהם, האסטרטגיות הניהוליות שלהם ועוד. 

תהליך של פיתוח מנהלים מחדד את האסטרטגיה, התפיסה והיעדים ומאפשר למנהלים לפתח ערוצי מחשבה חדשים מותאמים לאתגרי השעה והזמן. השקעה בפיתוח מנהלים, מובילה לניהול נכון יותר ומאידך גם להצלחה, הישגים ויתרון על פני המתחרים.

גם המנהל המיומן והטוב ביותר, זקוק לסיעור מוחות ולפרץ יצירתיות מחודש. פיתוח מנהלים גורם ליצירתיות, לחיפוש פתרונות וערוצי פעילות חדשים עבור הארגון. משקיע בעובדים ובתהליכי שיפור נדרשים ומרענן שיטות ניהול וחשיבה. דווקא תהליך כזה מחוץ לארגון, הדורש התנתקות מהזירה היום יומית, מאפשר את השינוי הנדרש בתבניות החשיבה השגרתיות, חשיבה מחוץ לקופסה ופיתוח היצירתיות.

במסגרת התהליך נחשפים מנהלים לראיות עולם שונות בעולמות תוכן המשרתים את הארגון שלהם, תוך הבנת המשמעויות האופרטיביות המתאימות להם. נחשפים לתפיסות חדשות ותהליכים להבנת השינויים בסביבת החיים של הארגון ומיישמים זאת בשטח.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים