פיתוח מנהלים: מדוע זה יכול לתרום גם לכם?

האחריות של מנהל היא אחריות הרת גורל, ובחלק מהמקרים על פי החלטותיו העסק יכול לקום או חלילה ליפול. לכן חשוב מאוד שכל מנהל ידע איך להפוך להיות מנהיג של ממש, מנהיג שסוחף אחריו את כל העובדים בצורה עיוורת. כי מנהל שהוא לא מנהיג, יתקשה מאוד להביא את השקפת עולמו לידיי ביטוי – ולא בטוח שהעסק יוכל להצליח כמו שרוצים.

קחו בחשבון כי עסק חייב להיות תמיד במגמת צמיחה, כי ברגע שהעסק עומד במקום הוא לא יוכל לצמוח ולגדול. מהסיבה הזאת לכל ארגון או עסק יש אינטרס לטפח את המנהלים שנמצאים בו, כך שכל מנהל יוכל לממש את מלוא הפוטנציאל הטמון בו. באמצעות פיתוח מנהלים לכל מנהל יהיו את כל הכלים הדרושים בכדי לקחת את העסק קדימה אל עבר הגשמת כל המטרות.

התמודדות יעילה עם לחץ בעבודה

הלחץ שמופעל על העובדים בכל יום עבודה הוא מינורי בהשוואה ללחץ שמופעל על מנהל, ולכן כל מנהל יצטרך לדעת כיצד הוא יכול להתמודד עם לחצים שונים ומאתגרים. כי מנהל שלא יוכל להתמודד כמו שצריך עם לחץ, ימצא את עצמו מתקשה לבצע את הדברים הכי בסיסיים – דברים שאותם מנהלים צריכים לבצע בעיניים עצומות.

בין שלל הנושאים הנלמדים במסגרת פיתוח מנהלים, שמים דגש על עבודה נכונה תחת לחץ. כיצד למרות הלחץ שמופעל מגורמים כאלה או אחרים, תוכלו לממש את החזון שלכם בתור מנהלים. פתאום תוכלו ללמוד על עצמכם צדדים שלא הכרתם, ואולי אפילו לקחת את הטיפים השונים גם כאשר אתם עושים משימות שונות בבית.

הפיכת מקום העבודה למקום שכיף להגיע אליו

בין שלל התפקידים של המנהל, אחד מהדברים החשובים ביותר שהוא צריך לדעת זה כיצד להפוך את מקום העבודה לטוב יותר. ברגע שמקום העבודה יהיה טוב יותר, יהיה קל יותר להביא אליו עובדים חדשים – כאלה שירצו לקחת חלק בהצלחה. כי מקום עבודה שלא כיף להגיע אליו, הוא מקום עבודה שלא יצליח לנפץ את תקרת הזכוכית.

רוצים לדעת איך תוכלו לגרום לכל העובדים להגיע בכל בוקר לעבודה? פיתוח מנהלים מדבר בדיוק על הנושא הזה, כאשר תוכלו להבין איך לגרום לעובדים להרגיש טוב יותר. כמובן שכל העת תצטרכו לשמור על עבודה יעילה, אך מבלי שהעובדים ירגישו כי המשימה מוטלת על הכתפיים שלהם.

תגרמו לעובדים להרגיש שאתם סמכותיים

העובדים שכפופים אליכם צריכים להרגיש כי הם יכולים לסמוך עליכם בזמן אמת, כך שאם תהיה בעיה יהיה להם עם מי להתייעץ. פיתוח מנהלים יסייע לכם להשיג את הגישה הסמכותית, שלא בהכרח באה בצורה כל כך טבעית לחלק מהאנשים. אך אין לכם ממה לדאוג, בסיום הלמידה אתם לגמרי תוכלו להרגיש שמקשיבים לכל מילה שלכם.

אפילו אם תרצו לאפשר לעובדים להביע את דעתם, בסופו של יום בתור מנהלים ההחלטה הסופית היא אך ורק שלכם. כך שאם עד כה אתם נותנים לעובדים יותר מידיי מקום וההחלטות הן לא שלכם, כעת תצטרכו לדאוג שהמצב ישתנה בצורה מיידית. כך שתוכלו לגרום לעסק להתפתח בדיוק כמו שאתם רואים לנכון, ולא שתרגישו שאתם מאבדים את המושכות.

תאפשרו לעצמכם לחשוב מחוץ לקופסה 

מנהל טוב הוא מנהל שתמיד יכול לחשוב מחוץ לקופסה, כך שתהיה לו תמיד תשובה אפקטיבית לכל בעיה. פיתוח מנהלים נועד בכדי להשריש בכל מנהל את היכולות הללו, ולאפשר לכל מנהל להביא את היכולת הזאת לידיי ביטוי בזמן אמת. אפילו אם היכולות הללו מוכרות לכם, לא בטוח שתדעו כיצד להביא את היכולות הללו לידיי ביטוי.

קבלת ההחלטות של כל מנהל במקום העבודה היא קריטית, ויכולת היצירתיות היא אחת מהיכולות החשובות ביותר לכל איש מקצוע. לכן קחו את האפשרות הזאת בשתי ידיים, כך שבסוף גם תוכלו להשתמש בה בזמן אמת – עם העובדים או עם הלקוחות שלכם.

קראו גם על: ייעוץ ארגוני

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים