בעידן הטכנולוגי העכשווי, היה זה אך טריוויאלי אם בכל עסק או חברה לא יטמיעו מערכת CRM. מערכת זו שומרת על הלקוחות שלכם, משפרת את יחסי השירות שלכם ללקוחות ומשדרגת את הארגון שלכם ביצועית מהיבטים שונים.
היא מהווה כלי חשוב בייעוץ ארגוני, ומשתלבת עם מתודולוגיות, תיאוריות ותפיסת ניהול ארגונית.
מערכת CRM היא סוג של תוכנת ניהול אשר מאגדת את מכלול העזרים הממוחשבים לניהול, תחת מעטפת אחת ומציגה תמונה שלמה של העסק הכוללת בין השאר: ניהול אנשי קשר ולקוחות, ניהול לידים, ניהול תזכורות ומשימות. תהליכי מכירה, תמיכה ושירות. רשימות מוצרים, ניהול פרויקטים, תהליכי עבודה, דיווחי שעות, דיוור וקמפיינים, קישור לאתר ולדפי נחיתה. הפקת מסמכים חשבונאיים כמו קבלות וחשבוניות. סליקת כרטיסי אשראי, אפליקציה לניידים ועוד ולכן יש לבחור בתוכנת CRM מומלצת ויעילה.
יש היום עסקים שההצלחה שלהם נובעת מכך שהם הטמיעו מערכת CRM בארגון שלהם.
למה חייבים את הכלי הזה?
בעידן בו חברות עובדות לפי פרויקטים, הן חייבות כלי שיעזור להם לנהל את מכלול הפרויקטים שלהם. לעקוב אחריהם, לפקח, לנהל בקרה, לעמוד בלוח זמנים ועוד. מערכת CRM מתאימה לחברות שמנהלות פרויקטים, שעובדות מול הרבה לקוחות, שמנהלות מלאי, משימות, הנהלת חשבונות, מתן שירותים שונים, מועדון לקוחות ועוד.
במערכת כזו יכול כל בעל חברה לעקוב אחרי התנהלות החברה מול לקוחות, עם מידע הזורם באמצעות ממשק אחד נגיש. העבודה עם המערכת חוסכת את הצורך במספר גיליונות אלקטרוניים, מסמכים וכלים שונים. כך יכול כל מנהל להשקיף על מחזור היחסים של החברה עם כל לקוח, תוך מעקב אחר ההתקשרויות עמו וכמובן הסקת מסקנות. המערכת קלה לתפעול וכל המידע נשלף ממנה במהירות ובנגישות. השימוש במערכת מבטיח מעקב ופיקוח על יחסי ארגון-לקוח מבטיח התייעלות, שיפור היחסים ושמירת הלקוחות.
עבודה עם תוכנת CRM מומלצת מייעלת את העבודה בחברה וממקסמת אותו עוד יותר.
אל תאבדו את הלקוחות שלכם!
לקוחות הם המשאב הכי גדול ויקר בכל ארגון. אין ספק כי עם מערכת CRM קל יותר לשמור אותם ואת הנאמנות שלהם כלפי כל גוף עסקי.
כל מה שכל עסק או חברה רוצים זה כמה שיותר לקוחות. זה הכסף, אלה הם ההכנסות, זו ההצלחה. אבל לעתים כאשר יש יותר מדי לקוחות, משימות ופרויקטים, שוכחים מהם ואז יש סיכון גדול גם לאבד אותם.
תוכנת CRM מומלצת שומרת עליכם שלא תטעו עם הלקוחות שלכם, ומזכירה לכם מה אתם צריכים לעשות אתם בתהליכי בקשרים העסקיים ביניכם. היא יכולה לספק לכם תשובות לגבי איכות השירות שאתם נותנים לכל לקוח, שביעות רצונו. להציף צורך בהרחבת סל המוצרים שתשווקו ללקוח ועוד.
כל עסק משקיע הרבה מאוד בהשגת לקוחות חדשים. צריך להמשיך ולהשקיע בהם גם אם הם לקוחות וותיקים. הם אלה שבעצם מניבים את רוב ההכנסה שלכם, לא הלקוחות החדשים. לכן הדגש צריך להיות על בניית ושמירת יחסי חברה-לקוח ברמה הכי שירותית ומקצועית שקיימת.
איך בוחרים תוכנת CRM לארגון?
עבודה עם תוכנת CRM מומלצת, מחייבת התאמה מלאה שלה לצרכי הארגון, גודלו ועוד. יש כמה שלבים מקדימים לפני שמחליטים על רכישת מערכת.
הדבר הראשון שחייבים לעשות הוא אפיון של העסק הוא החברה. איך היא פועלת? מה המטרות שלה. האם היא מתנהלת נכון או שיש בה פערים? האם היא משתלטת נכון על קשרי הלקוחות.
הדבר השני הוא הצבת לוחות זמנים להטמעת המערכת. יישום והטמעתה לאחר שלב האפיון נעשה באופן ישיר במשרדי החברות השונות מההתחלה ועד העבודה עם המערכת עצמה. הפעילות חייבת להתבצע מול כל העובדים שיתבקשו לעשות שימוש במערכת, סימולציה של קבלת מידע, הבנת שלבי הפעולה של המערכת מול הלקוחות, מכירות ועוד.
פיקוח ובקרה הם השלב האחרון בהטעמת המערכת, תוך הענקת תמיכה שוטפת בתפקוד שלה בידי האנשים בארגון. כן יש מגון מוצרים משלימים שיש להתאים אותם לכל ארגון ספציפית.
חשוב לומר כי הטמעת מערכת CRM היא שינוי גדול שדורש גיבוש צוות, התמסרות הבנה ומעורבות בתהליך ולכן בחירה של תוכנת CRM מומלצת לארגון היא בחירה יעילה.
מי מטמיע תוכנת CRM?
מערכת CRM נועדה לשיפור מערך יחסי לקוחות חברה, שיפור מכירות. היא כלי חזק בפיקוח ובקרה על שיווק, יחסי פנים ויחסי חוץ ארגון. בדרך כלל חברות אשר מעניקות ייעוץ ארגוני הן הכתובת להטמעת מערכת כזו ובחירה של המערכת המתאימה, תוך הבנת צרכי כל לקוח.
ההתאמה מתבצעת החל משלב הבנת הצרכים והמטרות של הארגון, איתור בעיות קיימות שיש לתת להן פתרון במערכת עצמה וייעול מתן השירות, השיווק והמכירות של העסק.
כאשר מטמיעים מערכת CRM יש צורך בכתיבה של מדריך ייעודי לכל ארגון, אשר יחדד נהלים ויסייע להדרכת עובדים חדשים בתפעול המערכת.
קראו גם על: מהי מערכת ניהול לקוחות CRM