חברות ייעוץ ארגוני – פיתוח ארגוני מתקדם

כל בעל עסק או חברה יודעים כי עליהם להיות במצב של שיפור מתמיד. לבחון תהליכים וליעל אותם. מטרתו של פיתוח ארגוני שהוא שם נוסף ליעוץ ארגוני, הנו לערב גורמים חיצוניים כמו חברות ייעוץ ארגוני בהתנהלות של עסק או חברה. המטרה היא לנתח את תהליכי הנהלים והעבודה, להצביע על שגיאות או נושאים שיש צורך לשנות או לפתח ובסופו של דבר להוביל למקסום הפוטנציאל, חיסכון בהוצאות והעלאת הרווחיות. 

הרבה פעמים ניהול דורש חדשנות ויצירתיות. בתוך קיבעון ולחץ שיש למנהלים וגם לעובדים בתוך מסגרת עבודה, קשה לפעמים להוציא את הראש מעל המים ולראות אם אתם שוחים בכיוון הנכון או מתחילים לטבוע. אפשר תמיד למנות אדם מתוך המערכת כדי שישגיח על ההתנהלות ויעביר ביקורת אבל לעתים, זה עלול להיות לא אובייקטיבי בהיותו חלק מהמערכת עצמה.

רק אדם חיצוני, איש מקצוע בתחום הייעוץ הארגוני יכול להיות אובייקטיבי כדי לראות באמת את מה שקורה בלי "הנחות" ולזהות את הכשלים. זה לחלוטין לא סותר את מעמדו של המנהל, שאיש מלבדו לא יודע ומכיר את החברה שלו כמותו, אבל מצד שני מנהל עסוק מדי, עודף פרויקטים, משברים עסקיים וגם פרטיים עלולים לגרום למחדלים או קשיים שרק אדם מבחוץ יכול לזהות ואי ספק שיעוץ ארגוני מקצועי יכול לעזור לכם גם בתחום של פיתוח מנהלים בארגון.

לא לוקחים מכם את החברה רק מייעלים אותה!

חברות ייעוץ ארגוני אשר נקראות "לעשות סדר" בעסקים וחברות, נקראות בדרך כלל כאשר יש כבר מצוקה, משבר או קושי ברור. השאיפה של יועצים ארגוניים היא להיות מעורבים כבר בתחילת התנהלותו של כל עסק, כדי לסמן כבר מההתחלה את הכשלים שעלולים לצמוח למחדלים גדולים ולעצור אותם בזמן. 

יועץ ארגוני אמור להיפגש עם כל האנשים בארגון החל מבעלי התפקידים וכלה בעובדים זוטרים, וכן עם ספקים ולקוחות כדי ללמוד את מבנה הארגון והתרבות הארגונית שלו. החברה עצמה, תהיה חייבת לאפשר לו לקבל על מידע שיעזור לו לגבש תוכנית אופרטיבית או להגיע למסקנות באשר להתנהלות החברה. רצוי למנות נציג של החברה אשר יסייע ליועץ הארגוני להיפגש עם כל האנשים המרכזיים בארגון ולעזור לו להשיג כל מידע נדרש.

חברות ייעוץ ארגוני-בגישות שונות

ישנן חברות ייעוץ ארגוני רבות העובדות לפי כל מיני שיטות שונות. כל אחת מהן טובה ונכונה אך יש להתאימה ללקוח. כדי להגיע לחברה הנכונה ביותר, על המנהל לשאול את עצמו מה הוא בעצם רוצה להשיג בייעוץ הארגוני, האם הוא זקוק גם לייעוץ אישי? האם מדובר על בנייה של שכבת עתודה ניהולית או ייעוץ אסטרטגי ועוד. 

חשוב מאוד שמנהל לא יקציב זמן מסוים ליעוץ ארגוני, עד שהוא לא יהיה בטוח כי אכן עבר מספיק זמן להנעת תהליכים חדשים בעזרת הייעוץ הארגוני וכי נפתרו כמה סוגיות חשובות. 

בחינה של תהליכים המניעים את הארגון מהווים מודל של האתגרים ונקודות החוזקה שלו. ככל שיהיה שיתוף פעולה מלא עם היועץ הארגוני, כך הוא יוכל להבין איך המערכת עובדת ולהגיע למסקנות אמת. אסור לחברה גם להסתיר ממנו מידע שיכול לעזור לו להבין גם את הדברים השליליים המתרחשים. המנהל צריך להיות עם ראש פתוח ולראות אך ורק את טובתה של החברה ולא את טובתו האישית. יועץ ארגוני עומד לצד ההנהלה ותפקידו הוא לשפר את הארגון, לא לפגוע בו. 

גישות מנהלים בתחום ייעוץ ארגוני

חברות ייעוץ ארגוני יכולות לתת ייעוץ ארגוני קצר טווח או ארוך טווח. כזה המערב את העובדים או לא. יש כאלה שמערבים את העובדים שלהם וגם מכשירים אותם בקורסים וסדנאות ויש כאלה שרוצים לעשות את השינוי הארגוני רק ברמת המנהלים. 

לכל תהליך של ייעוץ ארגוני יש תקציב. חברה צריכה להחליט מראש מהו התקציב שהיא מעמידה לייעוץ הארגוני. בחירה של יועץ ארגוני דורשת הבנה האם החברה צריכה ייעוץ לפרויקט חד פעמי או לתהליך ארוך טווח. חשוב לבחור חברה אשר התמודדה עם אתגרים דומים במודלים עסקיים דומים. גם הערכים והתרבות של היועץ הארגוני צריכים להתאים לרוח וחזון החברה. 

אבל מסתבר שהדבר הכי חשוב אחרי שבחרתם יועץ ארגוני, הוא להבין שהוא מתערב ראשית לטובת החברה ולשתף אתו פעולה גם כדי שהעובדים בשטח יתחילו להפנים את השינויים. 

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים