ייעוץ אסטרטגי למנהלים – לפתח כלים חדשים!

מנהלים בכל חברה, הם המודל והגורם המוביל. הם אלה שאחראיים על הצבת מטרות והשגת היעדים של החברה עד להצלחה. פיתוח יכולות ניהוליות הוא נושא שנרכש גם ע"י מנהלים וותיקים כי חלק חשוב בניהול טוב הוא להמשיך ללמוד ולהתפתח, תוך רכישת מיומנויות וטכניקות לניהול נכון של כל אדם. הדרכות מנהלים ועובדים כוללים גם, הקמת מאגר של בעלי צעירים בתוך החברה אשר בבוא היום יוכלו לצמוח לתפקידים ניהוליים ועסקיים מובילים.

יש מנהלים שהיו בעבר זוטרים בחברה ובמשך הזמן הגיעו לניהול. הם נדרשים לפתח כלים אשר יסייעו להם להתמודד מול סוגיות אסטרטגיות בעולם של קצב משתנה. כל מנהל חייב לעבור הכשרה בתחום ייעוץ אסטרטגי למנהלים אשר יעניק להם כלים בגיבוש והתנהלות תחת אסטרטגיה. לקבל ידע עדכני לצד רכישת כלים יישומיים ולפתח חשיבה אסטרטגית שיטתית. 

חיזוק יכולת ההנהגה 

ייעוץ אסטרטגי למנהלים כולל חיזוק יכולת ההנהגה שלהם, רכישת כלים להתמודדות עם לחצים, יכולת להוביל שינויים פנימיים בתוך הארגון וגם מחוצה לו. תקשורת נכונה עם עובדים והנהלה ועוד. 

יש חברות רבות שהמנהל הוא אדם שצמח עד לתפקיד הניהולי, אבל הוא חסר מיומנויות וידע ולכן  הוא יהיה חייב לעבור הדרכה או קורס של פיתוח מנהלים וליישר קו עם הידע או המיומנויות הנדרשות ממנו. 

ייעוץ למנהלים בדרגים שונים, מוביל לבניית תוכנית אסטרטגית במטרה להוביל תהליכים חשובים בארגון, תוך שימוש בכלים ושיטות חדשות, טכנולוגיות מתקדמות ועוד. אלה כוללים גם כלים חדשים למדידה, שהפכה בשנים האחרונות לשם נרדף למקצועיות בכל ארגון. אין היום מנהל שלא משקיע בכלי מדידה כדי למדוד את הניהול שלו ואת היכולת של החברה להשיג את היעדים שלה. המדידה משרתת את המטרה המרכזית והיא מהווה מנגנון התומך במימוש החלטות וקביעת מדיניות. במגזר העסקי מדובר על מטרות פנימיות. כל מנהל מחפש כלים לשפר את התוצאות שלו. בעמותות למשל המדידה עוזרת למנהלים לגייס עוד משאבים ותורמים. 

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לייחס לכל מנהל טוב, הוא קבלת ההחלטות והאופן בו הן מתקבלות. הם אינם מושתתים על הבנה אסטרטגית ומן הראוי שכן יתקבלו בגישה אסטרטגית. כל קבלת החלטות עוברת דרך כמה שלבים: רציונאלי, פסיכולוגי, קבלת החלטות כהליך למידה ועוד. הדיון הפסיכולוגי סביבן מבוסס על ניסויים בצומת מובנית של קבלת החלטות. כאן נבחן המנהל כיצד הוא מקבל את החלטותיו והדיון נסוב לרוב על אירועים בהם התקבלו החלטות אסטרטגיות כתוצאה מכורח חיצוני או צורך להכריע.  ייעוץ אסטרטגי כולל הבנת התשתית המספקת למנהלים את היכולת להחליט או להיפתח לשינויים לפי הצורך.  

ייעוץ אסטרטגי – מחקר אסטרטגי 

חלק מרכזי בתחום ייעוץ אסטרטגי למנהלים הוא מחקר אסטרטגי. מחקר יישומי זה תומך במידע ובידע של החברה ומאפשר לה להגיע אל היעדים שהיא הציבה לעצמה בהתאם לחזון החברה ולמשאבים העומדים לרשותה. 

חברות אשר רוצות להתרחב לשווקים חדשים או לשווק מוצר חדש, זקוקות לייעוץ אסטרטגי כדי לבצע את המהלכים הללו בצורה נכונה. חברות בזמני משבר נדרשות לתכנון ושינוי, התנהלות נכונה בסביבה חיצונית תוך מיפוי המגמות השונות בשוק והתאמת הרלבנטיות של הייעוץ האסטרטגי לבעיות שלהן. 

ייעוץ עסקי הוא חלק חשוב מאסטרטגיית הארגון. עולמות הייעוץ הארגוני והובלה של תהליכי שינוי וצמיחה עשויים לשנות לחלוטין את מצבה של החברה, להוביל אותה להתמודד נכון עם משברים ולהיות ממוקדת מטרה בהצלחה בשוק שלה.

ניהול שינויים וצמיחה

כל חברה נדרשת לתהליך של ניהול שינויים וצמיחה, אלה מובילים גם להזדמנויות חדשות. מנהלים אשר מקבלים ייעוץ אסטרטגי למנהלים, עשויים להתכונן מראש לאיומים עתידיים בשוק בו החברה שלהם פועלת ולהתמודד אתם נכון בעקבות תהליך נכון ויסודי. ייעוץ אסטרטגי  מאוד חשוב להצלחה של תהליכי שינוי וצמיחה, הם עשויים להוביל את החברה להבין מהי היכולת שלה לשמור על העדכנות והרלבנטיות שלה מול הלקוחות והשוק. 

זוהי הזדמנות למנהלים להתאים את עצמם ואת הארגון למציאות עסקית משתנה, והתמקדות בתהליכים שיתופיים בין העובדים והמנהלים כדי ליצור סינרגיה כלל מערכתית. תהליכים אלה מתאימים לחברות הרוצות לגדול, להיכנס לשווקים חדשים ולמקסם את ההצלחה שלהם.

מנהלים של חברות הנמצאות במשברים, תקופת התייעלות, גלי פיטורין או הפסדים, יכולות להבריא את הקשיים באופן משמעותי, תוך קבלת ייעוץ אסטרטגי. 

בתהליך של ייעוץ אסטרטגי יש לשתף גם דרגים נוספים בארגון כמו לחזק את התקשורת הפנים ארגונית ולתרום למהלכים משותפים למען הארגון.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים