ייעוץ ארגוני לעסקים שרוצים לגדול

ייעוץ ארגוני לעסקים מתייחס לניהול ארגון ולתהליכים שבו. הוא נועד לשפר את התפקוד של כל ארגון, תוך ניתוב המנהלים והעובדים. ניהול עסק או חברה בכל גודל, דורשים הבנת תהליכי ניהול, הטמעת מתודולוגיות והובלת הארגון להצלחה.

בעידן בו מתקיימת תחרות בין חברות שונות, ויש שפע של חברות תחת אותה נישה באותו שוק, ההצלחה של כל ארגון תלויה במוטיבציה וברווחה של האנשים העובדים בו. לצד יכולות מקצועית, הם נדרשים להביא גם יכולות רגשיות ואינטלקטואליות. מיומנויות של תקשורת ויכולת שיתוף פעולה במקום עבודתם.

ייעוץ ארגוני לעסקים נדרש לארגונים במצבים של תהליכי שינוי, צמיחה והיום יש יותר ויותר ארגונים המשלבים בניהול השוטף של הארגון תהליכים של פיתוח וייעוץ ארגוני.

הפעלה וניהול של עובדים במצבי צמיחה, שינוי ומשבר, מגמישים את הארגון ומטמיעים בו את השינויים בצורה שלא תפגע ביכולות ובהתפתחות שלו. כך הוא יוכל להתאושש במהירות ולהגיב נכון לשינויים שמכתיבה לו הסביבה העסקית המשתנה שלו.

שינויים ארגוניים בעולם דיגיטלי 

בעולם דיגיטלי חשוב מאוד לשלב אמצעים דיגיטליים בעסק, להיפתח לשווקים בינלאומיים חדשים ולהטמיע טכנולוגיות חדשות. שינוי מערכי השיווק, דרכי העסקת העובדים וריבוי המתחרים דורשים התאמת כל ארגון לשינויים הללו באופן חלק ונטול תקלות.

מומחה חיצוני שמעניק ייעוץ ארגוני לעסקים מנחה ומעניק ייעוץ שוטף בעתות שינויים או משברים, עשוי להנחות הן את המנהלים והן את העובדים לשיפור התפקידים בארגון במחלקות השונות, על ידי יצירת אסטרטגיה עסקית נכונה אשר תאפשר לכלל המנהלים והעובדים להשתנות יחד בצורה בטוחה ונכונה. היבטים שונים של העסק כמו משאבי אנוש או פיננסיים וניצול נכון של כישורי העוברים הם משאב חשוב להצלחתו של כל עסק. אבל בשביל להצליח, חייבים אסטרטגיה. חייבים.

מה כולל ייעוץ ארגוני לעסקים?

ייעוץ ארגוני לעסקים כולל משימות שונות כמו איתור וזיהוי בעיות. זיהוי הזדמנויות עסקיות, מתן פתרונות לקשיים של העסק, בניית תכנית לארגון של העסק מחדש הכוללת שלבים שונים ואת התחזית לשינויים. הכשרת עובדים. זיהוי כשלים ותיקונם ומעקב אחר התקדמות לפי תכנית סדורה. למרות הידיעה כי ייעוץ ארגוני הוא בעל ערך רב לכל עסק, ארגון או חברה, מנהלים רבים מתלבטים אם לשכור שירותים כגון אלה מטעמים כלכליים. אך מצד שני, דווקא מעורבותו של יועץ ארגוני, אמורה לשפר את המצב הכלכלי של החברה, כך שכדאיות הייעוץ הארגוני אינה מוטלת בספק. 

שום אינטואיציה של מנהל איננה יכולה להתחרות בתהליך המסודר והמובנה של תחום הייעוץ הארגוני. מדובר על התבוננות מעמיקה בהתנהלות של הארגון על מרכיביו השונים, על גיבוש צעדים אופרטיביים להשגת היעדים המוגדרים כדי לעמוד בהם ולהשיג את כל המטרות שהארגון הציב לעצמו. בנוסף אמור הייעוץ להטמיע שינויים במחלקות הארגון ולבצע מעקב אחריהם.  

יישום כל המרכיבים נשען על ידע רחב בנושאים הרלבנטיים כמו אסטרטגיה עסקית, פסיכולוגיה ארגונית, הנעת עובדים, שיווק, תקשורת פנים ארגונית, חוץ ארגונית ועוד. 

העובדה שהיועץ הארגוני איננו חלק מהעובדים בחברה, מאפשרת לו לפעול בצורה חופשית וללא מורא, להתערב במה שנחוץ ואף לזהות במדויק את הגורמים הפנימיים המעכבים בעדו לצמוח. 

אמצעים לזיהוי כשלים בארגון

לרשותו של כל יועץ ארגוני עומדים אמצעים לפתרון בעיות ושדרוג ההתנהלות של הארגון. הוא אמור לזהות את החוזקות של הארגון ולהעצים אותן, לנצל מצד אחד את ליבת הארגון ומצד שני לערוך סקרים, לבצע אימון מנהלים, שיפור יכולות אישיות של עובדים ועוד. 

אבל לא די בתשלום שמשלמים ליועץ הארגוני על עבודתו, יש צורך במשאבים נוספים כדי ליצור את השינוי המבוקש. אבל בסופו של דבר כאמור, זה משתלם והתמורה גבוהה. עסקים שנקלעו למשבר ושכרו שירותיו של משרד ייעוץ ארגוני נוכחו בסופו של דבר כי מבחינה כלכלית הדבר היה כדאי. הם עלולים לגלות כי יש בהם כשלים פנימיים שעיכבו או הפריעו לצמיחה שלהם, תמורות חיצוניות שהם התעלמו מההשפעות שלהם. ארגונים שסובלים מחוסר גמישות למשתנים סביבם וסובלים מקיפאון, אבל גם אם אין כל פגם בהתנהלות שלהם, מי אמר שהם לא יכולים בעזרתו של יועץ ארגוני לצמוח יותר ולהשתפר משמעותית מכל הבחינות. 

השיפור ניתן להוכחה באפיקים שונים כמו רווחים, שביעות רצון של העובדים. הגברת המוטיבציה והמחויבות של העובדים כלפי הארגון. תקשורת יותר טובה ביניהם לבין עמיתיהם ובינם לבין הארגון, ניהול זמן יעיל ועוד.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים