מהן נקודות המפתח של ייעוץ ארגוני?

עבודה בכל עסק יכולה להיות מאתגרת מאוד, וזוהי הסיבה שבגינה לא מעט בעלי עסקים בוחרים באפשרות של ייעוץ ארגוני. אך יש מספר נקודות מפתח שתהיו מוכרחים להכיר אותן טרם הכנסת יועץ עסקי אל תוך נבכי החברה או העסק. במאמר הבא אנו עומדים להציג את כל הנקודות החשובות הללו, כך שתוכלו לעשות החלטה שתהיו שלמים איתה. לא בכל יום יוצא לכם לעשות החלטה כל כך משמעותית, כזאת שיכולה לשנות את הפעילות העסקית.

אחרי שתקראו את המאמר הבא בעיון רב, תוכלו להחליט האם כדאי לכם להכניס יועץ ארגוני אל תוך החברה שלכם. ברוב המקרים התרומה של ייעוץ ארגוני על ידי אנשי מקצוע מנוסים היא גבוהה במיוחד. אך עדיין כל בחירה שלא תעשו חייבת להיות כזאת שאתם עומדים מאחוריה בלב שלם. אז מהן נקודות המפתח שאתם מוכרחים להכיר?

הכרת התועלת של הייעוץ לעסק

לפני שאתם מגייסים את כל העובדים ומכניסים איש מקצועי חיצוני אל תוך העסק, מוטב כי תבינו מראש כיצד הוא אמור לסייע. ברגע שאתם תבינו בצורה ברורה את היתרונות של הייעוץ הארגוני, אתם תבינו כי מדובר על הבחירה הנכונה. תוכלו לראות מראש כיצד הבחירה בייעוץ יכולה לקדם את העסק, ולקחת אותו אל מקומות שלא חלמתם עליהם. כך תוכלו להשיג את הדרייב הדרוש, דרייב שיהפוך את התהליך לסיפור הצלחה של ממש. אם לא תכירו את התועלת של הייעוץ הארגוני, אולי תגיעו למצב שתחליטו לוותר עליו שלא בצדק.

שיתוף פעולה בין היועץ הארגוני לעובדים

המטרה של ייעוץ ארגוני היא כמובן לשנות את התמונה, ולהפוך את העסק לעסק שמתפקד טוב יותר. לא מעט מנהלים נוטים לחשוש כי עצם הכנסת איש מקצוע חיצוני אל תוך העסק, תביא אותם למצב של איבוד שליטה. היועץ הארגוני לא נכנס לעסק כדי לתפוס את תפקידו של המנהל, התפקיד שלו הוא לאתר את הנקודות החלשות. העבודה מתבצעת בשיתוף פעולה מלא של היועץ הארגוני ביחד עם המנהל ועם כל שאר העובדים. כך שבשורה התחתונה חלוקת התפקידים בתוך העסק איננה תשתנה בהווה או בעתיד.

ייעוץ ארגוני מחייב לנקוט בפעולות אקטיביות

אחרי שהיועץ האורגני מביא את כל המסקנות שלו לשולחן, אנשי הצוות בחברה יהיו חייבים להוציא אותם לפועל. אם המסקנות של היועץ הארגוני יישארו על הדף בכלל, הן לא יוכלו להביא איתן תועלת. זוהי הסיבה שישנה חובה ליישם את כל ההחלטות בצורה אפקטיבית בשטח. כך תוכלו להביא את עצמכם למצב שבו ההצלחה תבוא לידיי ביטוי גם באופן מוחשי ולא רק באופן תאורטי. ככל שאתם תיישמו את המסקנות בצורה מדויקת יותר, כך ההצלחה תהפוך להיות להצלחה מורגשת. כך שיהיה עליכם ללמוד היטב את כל המסקנות, ולהבין בדיוק כיצד תוכלו להוציא כל אחת מהן לפועל.

תמיד צריך לתכנן צעד אחד קדימה  

כל מנהל של חברה חייב לקחת בחשבון כי העתיד הוא החשוב ביותר. אומנם מה שקורה כרגע זה מה שמעניין ברוב המקרים, וזוהי אחת מהטעויות הכי נפוצות שיש. ייעוץ ארגוני נועד על מנת לשנות את דפוס החשיבה, ולאפשר ללא מעט מנהלי חברות לחשוב גם על העתיד. כך החברה או העסק יהיו מוכנים לכל תרחיש, ולא ימצאו את עצמם בסיטואציות לא נעימות בעתיד. מדובר על תכנונים של דברים קטנים שעשויים להשפיע מאוד על התפקוד של החברה בעתיד. כי אם תהיו מוכנים לתרחישים רעים, תוכלו גם למנוע מהם לקרות או לפחות תוכלו להיות מוכנים לקראתם.

בזמן ייעוץ ארגוני צריך להיות עם יד על הדופק

ברוב המקרים כל עוד הייעוץ הארגוני מתבצע על ידי אנשי מקצוע מנוסים אין סיבה אמיתית לחשוש. אך כדי למנוע מצבים לא נעימים, ישנה חובה מתמדת להיות עם היד על הדופק. כלומר כל הזמן לבחון כי התהליך מתקדם בדיוק כמו שהוא היה אמור להתקדם מלכתחילה. כי כל סטייה קטנה מהדרך, עלולה בסופו של יום גם להשפיע על התוצאות הסופיות של ההליך כולו. ככל שתהיו יותר בבקרה, כך תוכלו למנוע סטיות שכאלה שעלולות להתברר כמשמעותיות. לא מדובר על מאמץ גדול כל כך, אך המאמץ הקטן הזה עשוי להביא להשפעה גדולה בעתיד.

קראו גם על: פיתוח מנהלים

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים