מי צריך ייעוץ ארגוני?

הרבה מאוד עסקים וחברות בישראל ובעולם קרסו, בעיקר בתקופה שבה תחום הייעוץ הארגוני לא היה נפוץ ונחוץ כמו היום. יש משהו הגיוני בתחום הזה שאומר לארגונים וזה יכול להיות בעל עסק קטן או גדול, בעל חנות או בעל מפעל "בואו ואני אעזור לכם להתארגן על העסק שלכם ולהתייעל".  הסיבות שבגללן אנשים פותחים עסקים, מעלות לא פעם תהיות באשר למקצועיות ויכולת הניהול שלהם. משום כך רבים מהם שוכרים חברות ייעוץ ארגוני אשר התפקיד המרכזי הוא לייעץ לחברה בכל שלבי ההתנהלות שלה וזה אפילו עדיף שזה יקרה עם הקמתה.

בתקופה המודרנית זהו צורך אינטגרלי לכל גוף או מודל עסקי. עסק יכול להתנהל בכל מיני צורות. ייעוץ ארגוני נשען על מתודולוגיות ותאוריות שבחנו תהליכים שונים, ומה שכל בעל עסק צריך זה יועץ ארגוני טוב שיוכל להראות לו מהי הדרך הנכונה להצלחה. 

ייעוץ ארגוני – עוד לפני שמקימים את החברה

הרבה פעמים מגיעים לחברה של ייעוץ ארגוני עסקים או חברות שנמצאים במצוקה. לאנשי מקצוע בתחום הייעוץ הארגוני ברור, כי אם הם היו פועלים לפי תוכנית של יועץ ארגוני ולא לפי האינטואיציה שלהם, הם לא היו מגיעים למצוקה אליה הם הגיעו והיא יכולה להיות מכל היבט של החברה. 

משם כך בעלי החברות החכמים, מקדימים תרופה למכה ועוד כאשר הקמת החברה עוד בחיתוליה, הם כבר מתייעצים עם אנשי מקצוע בתחום ייעוץ ארגוני כדי לבנות את הבסיס הנכון, שיש לו חלק חשוב בהצלחת החברה.

אם האדמה לא פורייה, שום פרח לא יצמח בה. ככה זה פחות או יותר עם הקמת חברה ולכן חשוב מאוד שכבר בהתחלה תהיה לה תוכנית אסטרטגית, מטרות, יעדים ומהלכים ברורים בדרך להשגת היעדים שלה. 

מנהלים עם מודעות גבוהה, בהחלט ישתפו את הייעוץ הארגוני בקבלת ההחלטות הראשונות והוא יהיה חלק חשוב בשיח הרלבנטי של הקמתה.

במה תורם הייעוץ הארגוני?

יועץ ארגוני הוא מי שלמד, מבין ויודע כיצד צריך לנהל עסק בצורה נכונה, כדי שיוכל למנף את עצמו ויהפוך בהמשך לחברה מוצלחת. הקמת עסק איננה רק רעיון שצריך ליישם, או הון עצמי שמאפשר להקים עסק. מדובר על מודל שצריך להוכיח את עצמו ולפרנס את בעליו והרבה פעמים גם עוד כמה משפחות, כך שזה מאוד חשוב מה קורה בעסק הזה, איך הוא מתנהל ואיך הוא מבקר את עצמו?.

יעוץ ארגוני מעורב בגיוס כוח האדם הנכון לחברה, בראייה עתידית. בקבלת החלטות. בניהול פרויקטים, הכשרת עובדים, תגמול עובדים ועוד הרבה מאוד סוגיות שיש לנהל אותן נכון. תוכנית העבודה שיבנה היועץ הארגוני נשענת על המצב הנתון ולעתים יש צורך ראשית לשנות אותו ורק אחר כך להכין תוכנית עסקית. ככל שיהיו ליועץ הארגוני יותר נתונים והוא ילמד את החברה לעומק, כך הוא יוכל לבצע את השינויים הנדרשים.

בדרך כלל אחרי סיבוב ההיכרות והסקת המסקנות של היועץ הארגוני, מתקיימת ישיבת הנהלה. הוא אמור להציג להם כמה תובנות שלו לגבי התנהלות החברה ולהציע חלופות יותר נכונות. התהליך הזה אינו פשוט כלל בעיקר לא עבור מנהל של עסק משפחתי או פרטי שהקים את העסק במו ידיו אבל הנה יש מישהו שבא ללמד אותו איך עושים את זה יותר טוב. אין ספק שתהליך של ייעוץ ארגוני מתאים למנהלים עם ראש פתוח, כאלה שלא חוששים מביקורת בונה ואף מעודדים אותה. 

מטרות ויעדים 

מטרתו של ייעוץ ארגוני הוא בדרך כלל לשפר את מצבה של החברה. לשם כך אמור איש המקצוע להציג מהו השינוי הנדרש, כמה זמן הוא יימשך ומהו הצפי אחרי השינוי הזה ברמה של רווחים ותפוקות ע"י ייעוץ אסטרטגי מקצועי ונכון לפי רצון החברה.

מעורבות של יועץ ארגוני חייבת להיעשות בדרך כלל בשיתוף פעולה מלא של ההנהלה, אשר תעניק לו גיבוי מלא לפעול ולבצע את השינויים והמהלכים הנדרשים כדי להגיע לאותו שינוי חיובי נדרש. לאחר האבחון הראשוני, יש חשיבות ליישם את המסקנות בקרב העובדים ובשטח ולהפוך אותם לחלק מהחזון של החברה. 

לוח גאנט הוא אחד האמצעים אשר יתרום להשגת המטרות ויישומן בשטח. הוא מכיל לוחות זמנים ומשקף את המחויבות של החברה מול היועץ הארגוני לקראת השינוי שיגיע. במהלך הייעוץ גם מתבצעות בקרות איכות, ובסיומו ייבחנו התפוקה והתוצאה. 

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים