CRM לעסקים קטנים – מה זה אומר?

אנחנו חיים היום בעידן טכנולוגי, בו טכנולוגיה מתקדמת ומערכות שונות, מסייעות בידינו לנהל עסק או חברה, מערך לקוחות ועוד. אם בעבר למשל ניהול קשרי לקוחות התנהל באמצעות היומן שלנו, הרי שהיום אפשר לעשות את זה עם מערכת פשוטה אך מאוד חכמה-CRM.

מדובר על כלי חשוב מאוד בכל ארגון שיש לו לקוחות, ושהוא רוצה לשמור עליהם. זהו כלי מדויק שמנהל את הלקוחות שלכם, ללא טעויות, כפי שעלול לקרות כאשר אנו בני תמותה, מנהלים אותם. המערכת הזו פועלת בצורה מתמדת, מול הלקוחות שלכם ולא שוכחת כלום. היא מנהלת את התקשורת שלכם מול הלקוחות שלכם, באופן שמסייע לכם לעשות את זה בצורה הכי נכונה ואיכותית. לא שוכחים, לא מתעכבים, ולא מאבדים לקוחות. אין ספק כי מערכת CRM משמרת את הלקוחות שלכם באופן רציף ומדויק שגורמת להם להישאר אתכם ולא לעבור למתחרים.

ככה לא מאבדים לקוחות!

בואו נודה על האמת. כמה פעמים "פישלתם" עם לקוחות כי לא זכרתם, היה לכם יום עמוס, לחוץ? הייתם באמצע פרויקט ושכחתם לעדכן את הלקוח הזה וההוא שהתקשר ואיכשהו, איבדתם אותו בדרך. ככה מאבדים לקוחות.

מערכת CRM- Customer Relationship Management System לא נוצרה יש מאין. היא נוצרה על רקע הצורך במערכת לניהול לקוחות. משהו יותר חכם ויותר מדויק ממה שכל מנהל הכי מוכשר יכול לעשות. בימים קשים של לחץ ועומס, בימים שהמזכירה חולה ובימים שיש מיליון משימות, קל לשכוח לקוחות, ככה גם מאבדים אותם. חוסר התייחסות, דחייה, והתעלמות מבקשה קטנה או גדולה, עלולים לגרום לכך שהלקוחות שלכם לא יזכו למענה בזמן, והם יחפשו פתרון אחר אצל המתחרים. 

המערכת מוזנת במסד נתונים של הלקוחות ופועלת לשרת אותם בכל עניין. היא אופטימלית לחברות שיווק, חברות המעניקות שירותים, מכירות ועוד. היא משפיע על המכירות בארגון ויש הוכחות חד משמעיות, שהן גדלות בהתמדה עם כניסתה של המערכת לשימוש בעסק או בחברה ולכן כאשר חושבים על הטמעת מערכת CRM בארגון יש לבצע זאת עם חברה מקצועית כדי למקסם את ההליך באופן הטוב ביותר.

מה כוללת המערכת ולמה אתם צריכים את זה?

ידוע הוא כי הצלחתו של עסק, תלויה הרבה פעמים בדברים הקטנים והפשוטים. כאשר מנהלים עסק או חברה גדולים עם הרבה מאוד לקוחות, קל לשכוח את הדברים הקטנים האלה, אבל הלקוחות זוכרים טוב מאוד מתי הם לא קיבלו שירות, מתי עיכבו אותם וזה ממש לא תורם למוניטין של שום עסק.

סדר וארגון למשל זה פרמטר שגורם להצלחה או לקריסה של עסק. כאשר מדובר במסה של לקוחות, קשה לשמור על סדר וארגון. אם אתם מטמיעים מערכת CRM, היא כבר תשמור על הסדר והארגון, כל מה שאתם צריכים זה שיהיה לכם אותה. זה הכול. 

כאשר מדובר למשל בעסק של שיווק ומכירות, מסייעת המערכת לעקוב אחר כל תהליך של מכירה, מעקב אחר כל שלב בפרויקט או כל אינטראקציה שיש לכם מול הלקוחות שלכם. אחד הכשלים הכי גדולים בניהול פרויקטים מתרחש על רקע חוסר  היכולת לעקוב אחר ביצוע משימות ועמידה בזמנים. אתם לא צריכים לעשות את זה מערכת CRM תדאג להזכיר לכם את המשימות הללו. 

או אי הזמנת נתונים חשובים למעקב פיקוח ובקרה אחר תהליכים. כמה פעמים נשכחו פרטים אי אילו ואחרים ונוצר כאוס. מערכת CRM מחייבת הזנת נתונים וכך נשמרת הבקרה גם של הארגון והעסק וגם מול הלקוחות. 

האם אתם יודעים מה קורה בכל מחלקות החברה שלכם?

בכל עסק או חברה שיש לה מחלקות, אחד הדברים החשובים ביותר היא היכולת לתקשר עם העובדים ולסייע בניהול שלהם, תוך הבנת התמונה הכוללת של תפקודי המחלקות, הקשרים ביניהן. ההשלכות של פעולות מחלקה א' על מחלקה ב' ועוד.

אם לא תוכלו לעקוב אחר תהליכים המתבצעים בכל מחלקה, לא תוכלו להסיק מסקנות שיגרמו לשיפור הביצועים ולתיקון הבעיות העולות מהביקורת. מערכת CRM מזהה את הבעיות עבורכם, מציפה אותם וגורמת לכם להתנהל יותר נכון מול המחלקות. לפתור בעיות ולגרום להתנהלות תקינה של כל מחלקה ושל כולן יחד. 

כאשר אתם מבצעים מעקב רצוף, אתם מצליחים לאתר את החוליות החלשות בפעילות העסקית שלכם ולמצוא פתרונות. כיצד תדעו לעשות זאת, ללא מערכת CRM שתתרום לשיפור ההתנהלות, המעקב והביצועים שלכם בגוף, ארגון, עסק וחברה.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים